خبرگزاری کار ایران

زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند از بسترهای آموزش حقوقی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۳۳

قائم مقام معاونت پیشگیری قوه قضاییه در جمع مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورهای سه‌ گانه تلفن همراه، بر لزوم همکاری در افزایش آگاهی و اطلاع ­رسانی در جامعه با هدف پیشگیری از جرم و کاهش بزه­‌دیدگی تاکید کرد و گفت: زیرساخت­ های ارتباطی امروز می تواند یکی از موثرترین بسترهای آموزش حقوقی در کشور باشد.

به گزارش ایلنا،‌ رضا مسعودی­ فر قائم مقام معاونت پیشگیری قوه قضاییه در نشستی که به منظور تعیین راهبردهای همکاری مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، پیش ­نویس سند همکاری ۵ جانبه بررسی و بازبینی شد. یکی از مهم ترین اهداف این تفاهم­نامه، ارسال پیامک از سوی اپراتورهای تلفن همراه به تمامی کاربران در سطح کشور با محتوای ضروری­ ترین آموزش­های حقوقی است که مسعودی­ فر سازوکار تولید محتوای آن را تشریح و تصریح کرد: پیام های آموزشی پیشگیرانه با تمرکز بر مسائل مبتلابه مردم و فراوانی پرونده­ های قضایی است که با حضور متخصصان رسانه، حقوق، روانشناسی و جامعه ­شناسی تولید می­ شود.

در این نشست که به میزبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، حسین فلاح، رئیس این سازمان نیز همکاری قوه قضاییه با بخش ICT را ظرفیت و فرصت مناسبی برشمرد که می‌­تواند در ارتقای دانش حقوقی جامعه موثر باشد. این معاون وزیر ارتباطات استفاده از آموزش­های حقوقی مستقیم معاونت پیشگیری از جرم را برای مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات و سازمانها و شرکت­های تابعه، یکی دیگر از محورهای همکاری برشمرد که در ارتقای رویکرد پیشگیری در این دستگاه­ها موثر خواهد بود.

نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز ضمن اظهار نظرات خود در این خصوص و سابقه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بر مسئولیت اجتماعی این شرکت­‌ها در آگاهی عمومی و حقوقی مردم تاکید کردند و ضمن استقبال از همکاری با قوه قضاییه خواستار متمرکز شدن تولید محتوای ارسالی به مردم و کارشناسانه بودن آن شدند تا علاوه بر جذابیت محتوا و استقبال کاربران، بتوانیم شاهد تاثیرات مثبت آن باشیم.

در پایان این نشست که روز دو­شنبه ۲۴ خرداد برگزار شد، مقرر شد پس از نهایی شدن متن سند همکاری ۵ جانبه تا هفته آینده، در مراسمی با حضور معاون اجتماعی قوه قضاییه، وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه، به امضای طرفین برسد و پس از آن اجرای مفاد سند از جمله ارسال هفتگی پیامک‌های آموزشی به کاربران تلفن همراه، با تشکیل شورای مشترک آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز