خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت و درمان:

چند صد هزار نفر از اتباع افغانستانی را رایگان درمان کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۱۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من همیشه می‌گویم که قدر این مردم را بدانید؛ پایه نگهداشت این نظام پیوند با مردم است؛ وقتی بر اسب مراد سوار شدید مردم را نادیده نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز بیان کرد: ما نمی‌گوییم مدرسه‌سازی نکنید یا سرمایه‌گذاری خیرین را در عرصه های مختلف نداشته باشیم اما دیدیم که در این ایام مدرسه‌ها و سالن‌های ورزشی بسته بود، ثانیه‌ای نشد ما درب بیمارستانی که محل خدمت است ببندیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در نظام سلامت جز ضروریات بوده و یکی از مستحکم‌ترین ارائه خدمت در نظام سلامت است. نظام بهداشت و درمان انگلیس در مقابل شیوع کرونا و حواشی مربوط به آن زانو زد. به هر ترتیب روزهای کرونا روزهای بسیار تاریخ ساز بود.

وزیر بهداشت گفت: یکی از دلایل حذف ترامپ مدیریت کرونا بود. به نظر یکی از عامل‌های بدبختی ترامپ آلودگی دست‌هایش به خون عزیزترین فرزند ایران قاسم سلیمانی بود و تا زمانی که دنیا دنیاست است عذاب آن را خواهند دید.

نمکی گفت: کرونا رویه سختی برای ما که در اوج تحریم بودیم، شد. تحریمی که توسط آن ما با دست‌های بسته ولی با چشمان باز در اقیانوس بلا شنا می‌کردیم. برای افتضاحی که در دنیا پیش آمد هیچ واکنشی نبود اما زمانی که آمار مرگ و میر در ایران بیشتر می‌شد همه ذره بین‌ها روی ایران بود.

وی بیان کرد: همکاران ما، مدافعین سلامت و کسانی که شهید شدند حماسه‌ای خلق کردند که با هیچ قلمی نمی‌توان آن را نوشت و با هیچ زبانی نمی‌توان آن را بیان کرد. آن‌ها حماسه‌ای خلق کردند که جادوانه خواهند شد. در روزهای اول که برخی از متخصصان ما شهید شدند گفتند وقتی دیدیم انترن و پرستار ماسک ندارند خجالت کشیدم که از ماسک استفاده کنیم.

وی افزود: برخی‌ها در این میان بی‌انصافی می‌کنند. ما هر بار گفتیم که خدایا به آبروی پیامبر کمک کن که آبروی ما حفظ شود اما این چه بی‌انصافی است که در حق کسانی که از جان خود گذشتند، می‌شود؟ کدام بی‌انصاف و نامرد در تاریخ بشر، خیر دیده است؟

وزیر بهداشت ادامه داد: اولین لازمه حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی اخلاق، قدرشناسی از افراد خدوم است. بدون اخلاق، انصاف و عدل مگر می‌شود این ممکلت را اداره کرد؟ من همیشه به همکاران دل شکسته می‌گویم که این حرف‌ها و حواشی را رها کنند. ما که نیامدیم برایمان دست بزنند ما هر کاری کنیم نسبت به خون شهدا احساس دین می‌کنیم. من احساس می‌کنم که هرچه می‌دوم به شهدا و خانواده آن‌ها مدیونم.

نمکی گفت: اولین افتخار جمهوری اسلامی ایران این بود که هیچ ایرانی پشت درب هیچ بیمارستانی سردرگم نشد. دومین افتخار این بود که هیچ ایرانی و غیر ایرانی به دلیل بی‌بضاعتی رد نشد. ضمن اینکه ما چند صد هزار اتباع افغانستانی را مجانی درمان کردیم.

وی اضافه کرد: سومین افتخار ما این بود که هیچ کس را به دلیل قومیت به دیگری ترجیح ندادیم. خدمتی که ما در سیستان و بلوچستان به عزیزان اهل تسنن دادیم با خدماتی که در بیمارستان امام خمینی در تهران دادیم فرقی نداشته است. ضمن اینکه فرقی میان ارائه خدمات به سنین مختلف نبوده است.

وزیر بهداشت گفت: یک افتخار دیگر ما این بود که در اوج تحریم، بی‌پولی و فشارهای بین المللی دست به سمت جایی دراز نکردیم. ما ماسک، گان و شوینده را در ایران ساختیم، و ظرف دو ماه به تولید رمدیسیور رسیدیم. نگذاشتیم که ایرانی احساس حقارت کند که مثلا فلان دارو در آمریکا هست ولی در ایران وجود ندارد. ما به مرور سوار بر موج کرونا شدیم.

نمکی گفت: من می‌دانستیم که ویروس انگلیسی هم قدرت سرایت بیشتر و هم کشندگی بالایی دارد.

وزیر بهداشت گفت: ما در این ایام ۴۶۰ اکسیژن ساز برای کشور درست کردیم. مریض کووید مثل مریض اسهال و استفراغ نیست که روی تخت بخوابد و خوب شود، بیمار کووید نیاز به اکسیژن دارد. امروز بیمارستانی نداریم که کمبود اکسیژن داشته باشد. در دوران کرونا میزان تخت‌های آی سیو ما دو برابر شد و میزان دستگاه‌های سی تی اسکن افزایش یافت. آزماشگاهای تشخیصی ما دو مورد بودند اما امروز بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیصی در سراسر کشور داریم.

نمکی اظهار داشت: من همیشه می‌گویم که قدر این مردم را بدانید؛ پایه نگهداشت این نظام پیوند با مردم است؛ وقتی بر اسب مراد سوار شدید مردم را نادیده نگیرد. یادتان نرود که نوکری این مردم موجب موفقیت ماست. از این تفرقه افکنی‌ها سیاسی بپرهیزید. از این که ۴۰ سال دستاوردهای عظیم را درگیر فضاهای جوسازی و شعاری کنید بترسید، از بی‌آبرو کردن این نظام بپرهیزید. انقدر خود زنی نکنید و قدر حمایت مردم را بدانید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز