خبرگزاری کار ایران

امضای ۵ تفاهم‌نامه فناورانه با وزارت علوم و دانشگاه‌های وابسته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۲۱

پنج موافقت‌نامه همکاری میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با وزارت علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی شیراز، امیرکبیر و علم و صنعت ایران امضا شد.

به گزارش ایلنا، در حاشیه افتتاح پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، که با حضور وزیر نفت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مدیران وزارت علوم و فعالان حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد، پنج موافقت‌نامه فناورانه امضا شد.

بر اساس این گزارش، موافقت‌نامه نخست، موافقت‌نامه گرنت فناورانه بود که میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

در ادامه، موافقت‌نامه ایجاد پردیس مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سپس، سه موافقت‌نامه با موضوع ایجاد مرکز نوآوری و رشد مشترک، میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضا طرفین رسید.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که با حمایت وزارت نفت و با هدف توسعه فناوری‌ها و گسترش همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط با این صنعت ایجاد شده است، در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در محل سابق استقرار پژوهشگاه صنعت نفت (منطقه باقرشهر، جنب پالایشگاه تهران) احداث شده و نهادی دولتی و غیرانتفاعی است.

شایان ذکر است؛ این پارک، مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که با فعالیت در حوزه ارتقا و تعمیق فناوری، توسعه بازار، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی می‌کوشد فضایی کیفی برای استقرار و هم‌افزایی حرفه‌ای بین شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، مراکز فناوری شرکت‌های پیشرو، نمایندگان تخصصی نهادهای پژوهشی و فناوری دانشگاهی و غیردانشگاهی، مراکز رشد و شتابدهی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، کارگزاران نوآوری باز و مشاوران خبره صنعتی (منتورها) ایجاد کند و مکمل ظرفیت‌های موجود در زیرساخت علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز