خبرگزاری کار ایران

تاکید زالی بر تقویت جریان اصیل مواسات و همدلی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۰۳

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم آغاز رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در دهه کرامت بر تقویت جریان اصیل مواسات و شتاب بیشتر آن برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیرتاکید کرد.

به گزارش  ایلنا و به نقل از وبدا، زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این رزمایش که در سالن شهید صالحی آموزش و پرورش منطقه ۱۵ برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: شعار امسال این دهه خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام است و این همدلی و کمک مومنانه تجلی واقعی تحقق این شعار است.

وی شکل گری خودجوش گروههای جهادی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی ، بهداشت و درمان را از تجارب ارزنده در اپیدمی کرونا برشمرد و ایجاد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز بر همین اساس عنوان کرد.

دکتر زالی تاکید کرد شکل گیری تشکیلاتی گروههای جهادی در حوزه کرونا به عنوان یک راهبرد باید تقویت شود و در برنامه های اجتماعی آتی کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ۲۵۰ گروه جهادی در این منطقه از تهران خاطرنشان کرد که این گروههای جهادی را باید به عنوان یک هویت جدید اجتماعی شناخته شده و از ظرفیت آنان بهره گیری شود.

زالی در ادامه به اجرای طرح اجتماعی محله محور حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی موفق و هدفمند و بین سازمانی  اشاره کرد که با توفیقات فراوان همراه بود و افزود: یک سرمایه اجتماعی مبتنی بر نشاط نوین در این طرح در اجتماع ما شکل گرفت که باید سر فرصت ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از تمامی سازمانها و نهادهای دست اندرکار اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی از مشارکت آموزش و پرورش به ویژه در حوزه آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت شهروندی تقدیر کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت اهدای ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توسط گروه جهادی بحرالعلوم را اقدامی ستودنی برشمرد و بر تقویت جریان اصیل مواسات و شتاب بیشتر آن برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر تاکید کرد.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان روایاتی از امام هشتم(ع) و حضرت معصومه(س) دهه کرامت را فرصتی مغتنمی برای ترویج و تبلیغ آموزه های رضوی و توجه بیشتر به سلوک اجتماعی امام رضا(ع) و اهل بیت (ع) ذکر کرد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران اجرای این رزمایش به مشارکت انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این طرح اجتماعی اشاره کرد و آن را الگویی بی نظیر و مایه خیر و برکت برای  آینده حرفه ای آنان در کسوت طبابت برشمرد.

 
براساس این گزارش در ابتدای این مراسم دکتر شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ نیز ضمن تبریک دهه کرامت در سخنانی به تبیین اهمیت انفاق و توجه به نیازمندان از دیدگاه اسلام و فرهنگ ایرانی پرداخت.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی به مشارکت دانش آموزان دراجرای طرح شهید سلیمانی، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده،  کمک های مومنانه و اهدای بسته های معیشتی اشاره کرد و حضور حداکثری در انتخابات آتی را الزامی دانست.

 سرهنگ مغروری فرمانده ناحیه بسیج مالک اشتر نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و تقدیر از دست اندرکاران اجرای این رزمایش مومنانه به ارائه گزارشی  از اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۱۵ تهران پرداخت.

به گفته وی اجرای این طرح محله محور در منطقه ۱۵ درخشش چشمگیری داشت و بیش از ۹۰۰۰ خانوار ساکن منطقه خانه به خانه غربالگری شدند و خانواده های آسیب پذیر مورد حمایت قرار گرفتند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان سخنانی بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

 علیرضا زنگویی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی منطقه ۱۵ آموزش و پرورش (علامه بحرالعلوم) نیز در این مراسم به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط این گروه در دوران شیوع کرونا پرداخت.

به گفته وی تولید ماسک به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان، تولید ۷۰۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده، تامین و توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان ، تهیه ۷۲ تبلت و گوشی هوشمند به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان برای دانش آموزان نیازمند،  توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، تامین هزینه درمان بیماران خاص نیازمند بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط این گروه جهادی در اپیدمی کرونا بوده است.

علیرضا زنگویی خاطرنشان کرد: در این رزمایش به مناسبت دهه کرامت ۱۰۰۰ بسته معیشتی مزین به تصویر و نام شهید مدافع سلامت قدیر سرلک بین خانواده های نیازمند منطقه ۱۵ و ساکنان خاورشهر، فرون آباد و قیامدشت توزیع می شود.

به گفته وی این بسته ها محتوی برنج، گوشت و مرغ، ماکارونی، روعن ، رب ، حبوبات، و اقلام ضدعفونی کننده و ماسک و به ارزش ۵۰۰ هزار تومان است که بین دانش آموزان بی سرپرست و افرادی که در کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند  توزیع می شود.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از مادر شهید قدیر سلک شهید مدافع سلامت، تعدادی از جهادگران، دانش آموزان و دانشجویان جهادی فعال در اجرای این طرح  با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه به همت گروه جهادی بحرالعلوم بسیج دانش آموزی منطقه ۱۵ آموزش و پرورش و مشارکت سپاه و بسیج و انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز