خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

انتخاب شهردار آینده تهران با همفکری تمام اصلاح‌طلبان/ حناچی، هاشمی، جهانگیری و آخوندی بهترین گزینه‌های تصدی پست شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۶۵۲

نشست خبری اعضای جبهه اصلاحات شورای شهر تهرات در انتخابات ششم با عنوان "لیست جمهور" صبح امروز با حضور ۲۱ عضو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نامزدهای شورای اسلامی شهر تهران جبهه اصلاحات باعنوان« لیست جمهور »صبح امروز با حضور ۲۱ عضو این لیست برگزار شد.

علی اعطا در ابتدای این نشست خبری گفت: با برنامه کلی جبهه اصلاحات، اولویت‌ها شناسایی شده است و اولویت همه ما آنچیزی است که براساس برنامه اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه کلی خود در صورت ورود به پارلمان شهری ششم، گفت: یک نگاه کلی نیز دارم. کسانی که در عرصه انتخابات پیروز می‌شوند و می‌خواهند شهر را اداره کنند، از روزی که وارد شورا شدند نماینده همه مردم هستند، چه افرادی که رای دادند و چه افرادی که رای ندادند، چه موافقین و چه منتقدین.

اعطا تاکید کرد: اساسا اداره شهر را باید با کمک موافقین و مخالفین پیش برد و نمی‌شود گروهی را نادیده گرفت.

اعطا افزود: در کنار پایبندی که نسبت به اجرای برنامه‌ها دارم بر شنیده شدن صحبت‌های همه گروه‌ها و دیده شدن آنها تاکید می کنم.

در ادامه رضا امیدوار تجریشی دیگر نامزد شورای شهر ششم در لیست جمهور ضمن معرفی خود گفت: در صورت حضور در شورای شهر لایحه جامع مدیریت شهری را پیگیری خواهم کرد. حاکمیت محلی بخصوص توجه ویژه به شورایاری‌ها باید در دستور قرار گیرد به ویژه که به شورایاری‌ها در این دوره توجه ویژه شد اما به یک فضای سیاسی تبدیل شد و نباید در مدیریت محلی و محله محوری این اتفاق رخ دهد.

او در ادامه تاکید کرد: تهران از بافت‌های بومی و محلی تشکلی شده است و باید به اصالت محلی بودن آن توجه ویژه‌ای شود.

امیدوار تجریشی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد شهری مساله دیگری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد افزود: دولت باید وظیفه خود را در قبال شهر  و شهرداری انجام دهد.

در ادامه زهرا بهروز آذر دیگر عضو لیست جمهور و کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: آنچه در این سه سال در شهرداری انجام دادیم نتیجه تغییر ریل در شورای شهر بود. مردم به لیست امید رای دادند و انتخاب کردند تغییراتی در شهر رخ دهد و نمی خواستند که هویت تهران تغییر کند.

او ادامه داد: سیاست‌هایی که در شورای شهر تدوین شد اختیاراتی را به ما در شهرداری داد که بتوانیم خواسته‌های شهر و مردم را اجرا کنیم و آنچه که مردم لایق آن هستند را به اجرا درآوریم.

بهروز آذر تاکید کرد: بنده از این  منظر به عرصه انتخابات وارد شدم تا ریل‌گذاری ایجاد شده، عقیم نماند چرا که نهال کوچکی کاشته شده است که باید  پایدار بماند و رشد کند.

بهروز آذر ضمن ابراز امیدواری نسبت به رای آوردن لیست جمهور گفت: توجه به همه اقشار در همه سطوح فرهنگی و اجتماعی از جمله مهاجرین، افراد بیکار  و ادیان مختلف مدنظر ما است و امیدوارم این مسیر پابرجا بماند و بتوانیم تهران را بیش از پیش شهری برای همه ببینیم.

در ادامه احسان بیسادی دیگر عضو لیست جمهور ضمن معرفی خود گفت: بسیاری از روانشناسان می گویند انقلاب اسلامی یک انقلاب شهری بود که آرمان و شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و ترجمان این بحث را در نهاد شورا می‌بینم و اگر جریان اصلاحات ادامه یابد و شورای شهر استقلال خود را حفظ کند‌ آزادی عمل و رای خود را حفظ می کند و تسلیم نهادهای بیرونی نخواهد شد.

او با تاکید بر اینکه جمهوریت و مردم مهم است، ادامه داد: باید شهر تهران را از شهری که تنها برای زیست است، به یک شهر برای زندگی تبدیل کنیم و تلاش می کنیم شهر تهران را از شهری برای زیست پذیری به شهری برای زندگی با تاکید بر اقشار محروم ارتقا دهیم.

در ادامه این نشست مجتبی تقوی نژاد به معرفی خود و برنامه هایش پرداخت و گفت: باید تغییر ریل و سیاست گذاری عمیقی که در شهر ایجاد شده را ادامه دهیم و در مقابل یک جریان حاکم بر مدیریت شهری که با شهر فروشی به توسعه شهر روی آورده  بود، ایستادگی کنیم و برای ادامه این رویه باید به ادامه رویه لیست امید شورای پنجم و لیست جمهور اتکا کنیم.

او اضافه کرد: کار برزرگی در این دوره مدیریت شهری رخ داد و و در دوران کرونا در شهرداری تهران توانستیم به سمتی حرکت کنیم که نه تنها شهر آسیب نبیند بلکه پروژه‌های جدیدی در شهر افتتاح شد همچنین ۳۹ ایستگاه مترو راه‌اندازی شد که یکی از دستاوردهای این دوره است.

تقوی نژاد افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی توجه به اینکه شهروندان را به عنوان ولی نعمتان خود در نظر بگیریم و معتقد باشیم که می‌توانند یاری گر ما باشند نکته ای بود که به آن توجه کردیم و برای اولین بار مترو تهران صاحب روزنانه شد.

او اضافه کرد: اداره شهر در این شرایط و با بحران های مالی سخت است. پروژه خط ده تهران مهم است و اگر بتوانیم از منابع بخش خصوصی و با اتکا به قرارداهای نوین خط ده تهران را تکمیل کنیم، یکی از بزرگترین اتفاقات رخ خواهد داد. در نتیجه توسعه و تکمیل خط ده یکی از برنامه‌های ویژه‌ای است که در برنامه‌های خود دارم.

در ادامه خدیجه جدا اظهار کرد: اگر شهروندان تهرانی به ما اعتماد کنند در کمیته شفاف سازی و هوشمندسازی فعالیت می‌کنم و کارهای خوبی که در حوزه شفافیت در این دوره انجام شده را ادامه می‌دهم.

او افزود: در حوزه شهر هوشمند اقداماتی انجام شده و مساله شفافیت باید ادامه پیدا کند، اما شهر هوشمند بحث جدیدی است که باید به ظهور برسد. در ابتدا باید بتوانیم نقشه راه را تبیین کنیم و سپس نظام حکمرانی شهر هوشمند را تبیین و کارهای زیرساختی شهر هوشمند از جمله شبکه های فیبر نوری، شبکه های رادیویی و اینترنت اشیا را باید در بستر مدیریت شهری فراهم کنیم.

در ادامه ژما جواهری پور دیگر عضو لیست جمهور گفت: برنامه‌ای منطقی، قابل اجرا و دقیق را آماده کرده‌ایم و امیدواریم با رای بالای مردم مجری خواسته‌های آنها در تمامی بخش‌ها باشیم. می‌دانم مردم فهیم تهران درخواست بسیار  زیادی از شهر و شورا دارند که به حق است و امیدوارم به عنوان یک معلم و کنشگر اجتماعی بتوانم مجری خوبی برای درخواست‌های شما در شورای شهر باشم.

در ادامه افشین حبیب زاده عضو کنونی شورای شهر و عضو لیست جمهور گفت: شورای پنجم تعییر رویکردی را مد نظر داشت و همانطور که به مردم وعده داده بودیم در حوزه‌های مختلف به وقوع پیوست. این تغییر رویکرد در برنامه‌های شورای ششم نیز گنجانده شده که به چند محور اشاره می‌کنم.

حبیب زاده ادامه داد: مبارزه با فساد یکی از این مواردی بود که در پروژه شفافیت آن را پیش بریدم و در این ارتباط تمامی جلسات شورا را به صورت علنی برگزار کردیم. در حالی که در گذشته جلسات باغات به صورت غیرعلنی پیگیری می‌شد اما ما تاکنون هیچ جلسه غیر علنی نداشتیم.

او با بیان اینکه تاکید ما بر حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است، گفت: تکمیل خطوط فعلی و توسعه خطوط جدید را پیگیری خواهیم کرد.

حبیب زاده با اشاره به پروژه‌های کوچک مقیاس گفت: در بحث پروژه‌های کوچک مقیاس اقدامات خوبی انجام شده و از بیش از دو هزار پروژه تاکنون ۵۵۰ مورد به نتجه رسیده که آنرا پیگیری خواهیم کرد‌.

او همچنین تاکید کرد که با جدیدت بیشتری در شورای ششم مطالبات جامعه کارگری را پیگیری خواهیم کرد.

او افزود: در حمل و نقل عمومی چند هدف خاص مد نظر قرار داده ایم و مساله حمل و نقل عمومی را با محور مترو ادامه می‌دهیم و مساله شهر روان و در دسترس را با بحث حمل و نقل پیگیری می کنیم. 

در ادامه زهیر خیری دیگر عضو لیست جمهور گفت: شهر تهران را باید از رویکرد و نگاه فنی به رویکرد و نگاه اجتماعی گسیل داد‌. بیش از ۸۰ درصد مشکلات کلانشهرها با هم مشترک است و باید کلانشهرهای موفق را  مسیر الگوی توسعه قرار دهیم و با استفاده از تجربه موفق کلانشهرهای دنیا برنامه ی مناسب شهر تهران را تدوین کنیم.

او افزود: در حوزه مشارکت اجتماعی شعار می دهیم اما مشارکت را عملیاتی نمی‌کنیم. مفهوم نادرست از مشارکت باعث شده شهرداری بخشی از وظایف خود را به گردن مردم بیندازد و تلقی مشارکت داشته باشد.

مشارکت اگر با توزیع قدرت نباشد مشارکت نخواهد بود و  نظرسنجی از مردم در پروژه‌های بزرگ باعث می‌شود مردم تعهدات خود به شهر را انجام دهند و به مشارکت خود در شهر امیدوار باشند.

او اضافه کرد: مدیریت نظامی که در شهرداری حاکم بود خلاقیت کارمندان شهرداری را از بین برده و تعلق سازمانی را کشته است. و الان نیز کاندیدهای نظامی را برای مدیریت شهر به عنوان کاندیدای اصلی معرفی کرده‌اند؛ باید کاری کنیم که کارکنان، شهرداری را از آن خود بدانند و نظر دادن و مشارکت را در برنامه خود داشته باشند.

در ادامه فائزه دولتی دیگر عضو لیست جمهور گفت: این دوره جلوی شهرفروشی و هزینه‌های اضافی را گرفتند و تلاش کردند در ریل واقعی اداره شهر را هدایت کنند.

او ادامه داد: در راه رسیدن تهران شهری برای زندگی، شهری برای همه به کمک همه مردم نیاز داریم تا بتوانیم شرایطی که شهر در آن قرار دارد را به سمت بهبود ببریم..

محمد علیخانی دیگر عضو لیست جمهور نیز گفت: در ابتدای حضور خود وضعیت حمل و نقل را به روز و احصا کردم، سپس اولویت‌ها را مشخص کردیم و در دو بخش عمران و حمل ونقل وظایف قانونی خود را آغاز کردیم. در بخش عمران اولویت اصلی را به تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص دادیم و بسیاری از این پروژه ها به پایان رسید و تکمیل شد.

او افزود: در بخص حمل و نقل اولویت اصلی تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل همگانی بود و تلاش خود را آغاز کردیم و به رقم شرایط اقتصادی توفیقات خوبی حاصل شد. در این دوره ۴۰ کیلومتر از خطوط مترو تهران تکمیل و ۳۲ ایستگاه مترو نیز به بهره برداری رسید.

در ادامه این نشست محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی‌ بر اینکه گزینه‌های مدنظر شهردار آینده تهران و انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار آینده تهران گفت: کار انفرادی انجام نمی‌دهیم و باید صبر کنیم این لیست موفق شود و بعد با همفکری همه دوستان تصمیم جمعی خواهیم گرفت. همه گزینه‌های مطرح شده قابل بررسی هستند و نه می توانیم کسی را انتخاب کنیم و نه کسی را رد کنیم و این سوال به بعد از انتخابات باز می گردد.

در ادامه حبیب زاده درباره انتخاب شهردار گفت: همه ما افرادی را مدنظر داریم و وظیفه ما است که شهردار را انتخاب کنیم، به نظر من اشخاص توانمندی مطرح هستند که می توانیم در مورد آنها بحث و گفت و گو کنیم. آقای حناچی، هاشمی، دکتر جهانگیری از بهترین  گزینه‌ها هستند. آقای آخوندی نیز از گزینه‌های خوبی هستند که مطرح هستند.

او درباره فعالیت‌های این دوره شورای شهر درخصوص جلوگیری از فساد در شهرداری گفت: شهریور ماه که به شورا وارد شدم، سه پیشنهاد ارائه کردم، یکی لغو صدور مجوز برج باغ‌ها بود که آنرا متوقف کردیم، دومی بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و احصا املاک شهرداری تهران بود و شهرداری را مکلف به احصا املاک شهرداری کردیم و از ۱۱۰۰ ملک شناسایی شده که در اختیار غیر قرار بوده۶۰۰ مورد را پس گرفتیم.

او همچنین درباره وضعیت نیروهای شهربان و حریم بان گفت: در این دوره پرسنل شرکت شهربان، حریم بان و معبربان یک مساله است که پلیس شهرداری هستند اما آنها را در اختیار پیمانکار قرار دادیم و تبدیل وضعیت آنها اولین اقدامی است که انجام می‌دهم.

در ادامه بهروز آذر درباره برنامه هایی که برای زنان در شهر در نظر گرفته شده است گفت: یکی از طرح‌های مهم این دوره شهر امن  برای زنان بود که از طریق ارتقا امینیت زنان در شهر پیگیری شد. فاز یک در بحث توسعه امنیت زنان در نقاط کالبدی پیگیری شد و  کل این فرایند با مشارکت مردم انجام و نقاط امن در یک منطقه شناسایی شد.

در ادامه تقی نژا درباره مبارزه با فساد در شهرداری گفت: یکی از شعارهای محوری شورای پنجم شفافیت و مبارزه با فساد بود، مشخصا شورای پنجم ترم جدیدی را درمورد مساله شفافیت وارد ادبیات شهری کرد. برای مقابله با فساد و شرایطی که در ادوار گذشته در شهرداری تهران رخ داد، راهکاری جز ادامه رویه شورای پنجم نداریم. ادعایی مبنی بر اینکه شهرداری عاری از فساد شده ندارم اما وضعیت خیلی بهتر شده است. در این زمینه همراهی بدنه شهردای با فساد مساله مهمی است که باید آنها را در این مساله همراه کنیم.

سپس علیخانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این دوره در توجه به مهمترین مطالبات شهروندان از جمله آلودگی هوا و ترافیک گفت: شهرداری تهران وظایف خود را انجام داده است. توسعه فضای سبز، توسعه مراکز فنی، الزام اتوبوس‌های جدید به نصب فیلتر دوده از جمله موضوعاتی بود که به آنها پرداخته شد. اما از دو موضوع غفلت شده، یک بحث موتورسیکلت ها است که ساماندهی وضعیت موتورسیکلت‌های شهر تهران از جمله اولویت‌هایی است که در دوره بعدی پیگیری خواهد شد.

علیخانی اضافه کرد: ساماندهی اتوبوس‌های برقی را نیز پیگیری خواهیم کرد‌. خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در دستور قرار گرفته است.

بهروز آذر در پاسخ به سوالی درباره انتخاب شهردار زن و سهم زنان در رده های بالای مدیریتی شهرداری گفت: از مصوبات خیلی خوب شورای پنجم سهمیه ۳۰ درصدی سهم زنان است. در پست‌های ارشد ۸ درصد و د رده میانی تا ۱۷ درصد شاهد حضور زنان بودیم. در برنامه پنج‌ساله، ظرفیت ۳۰ درصدی دیده شد و برای رسیدن به آن باید این روند ادامه یابد. بخش عمده مشکلات سهمیه ۳۰ درصدی بحث‌های فرهنگی و عدم پذیرش در بدنه بود و اگر بخواهیم شهردار زن معرفی کنیم، گزینه های متعدد و جوانی مطرح شده‌اند و هرچند کنار گذاشتن شهرداران فعلی کار راحتی نیست چرا که توانمند هستند اما گزینه خانم در بین شهرداران مطرح خواهد شد. منتظر یک گزینه بسیار قوی زن به عنوان شهردار خواهید بود.

محمدحسین مهرزاد روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در این نشست گفت: اگر امروز تمام کشور اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان دور هم جمع شده و به فکر انتخابات شوراها هستند باید بدانیم که این انتخابات را مدیون ایستادگی و توانمندی سید محمد خاتمی در اجرای قانون اساسی هستیم. در این دوره بود که اولین دوره شوراها برگزار شد.

مهرزاد با بیان اینکه کلیات برنامه لیست "جمهور" تقریبا مشترک است، گفت: من یک سوال می پرسم و اینکه اگر در انتخابات شورای شهر رای ندهیم چه می شود. اکثر ما در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم نظریم و اتفاق عجیبی که رخ داد منجر به این شد تا جبهه اصلاحات از تمام نامزدهای خود محروم بماند اما در شورای شهر با وجود رد صلاحیت ها همچنان لیستی وجود دارد. از این رو از مردم می خواهم که در انتخابات شرکت کنند.

مهرزاد با بیان اینکه یاس برای مردم شهر تهران یادآور عطر گل یاس نیست، گفت: یاس یادآور فسادی است که در دوره قبلی مدیریت شهری رخ داد، گفت: اگر امروز مردم با عدم مشارکت خود شرایط را به گونه ای دیگر فراهم کنند، مطمئن باشید که دیگر با یک عیسی شریفی روبرو نخواهیم بود؛بلکه با چندین عیسی شریفی رو به رو خواهیم بود.

مهرزاد خطر انتخاب شهرداری نظامی برای شورای شهر را نیز یادآور شد و گفت: این افراد در فهرست های رنگارنگشان گزینه های نظامی را برای شورا معرفی می کنند در حالیکه ما می گوییم تهران باید شهری برای زندگی باشد.

نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران درباره نحوه اعلام دستاوردهای مدیریت شهری به مردم نیز گفت: من منکر عملکرد خوب شورای شهر نیستم اما اتفاقاتی رخ داده که مردم ما خشمگین شده اند. وقتی جامعه ما به چنین سمتی برود دیگر ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده سخت خواهد بود. ما شاهدیم که در مورد دولت هم چنین اتفاقی افتاده است. بنابراین به نظرم در شرایط یاس و دل زدگی ارائه گزارش عملکرد بسیار دشوار است اما اگر در شورا حضور داشته باشم یا حتی امکان حضور در شورا برایم فراهم نشود حتما تلاش می کنم تا دستاوردهای خوب شورا را به اطلاع مردم برسانم.

ساخت مسجد برای اهل سنت

مهرزاد همچنین به اهل سنت ساکن تهران وعده داد که در صورت انتخاب حتما ساخت مسجدی را برای انجام عبادت اهل سنت پیگیری خواهد کرد تا این عزیزان نیز بتوانند مناسک خود را به جا بیاورند.

از کالبد نرم افزاری شهر غافل نشوید

منیر شجاعی یکی دیگر از ۲۱ عضو مورد حمایت جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر نیز در این نشست گفت: امروز کالبد سخت افزاری شهر ساخته شد اما از کالبد نرم افزاری آن غفلت کرده ایم. از ظرفیت و توانی که در سراهای محلات وجود دارد نباید غافل شویم. متاسفانه امروز مردم مشارکتی در امور محلی خود ندارند. از این رو برنامه من توسعه مشارکت مردم در امور محلی، تقویت شورایاری ها و حمایت از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است.

شجاعی درباره انتشار دستاوردهای مدیریت شهری در رسانه ها نیز گفت: باید با ایجاد ارتباطی دو سویه میان مدیران کانال ها و شبکه های محلی اخبار و عملکرد شورای شهر را به اطلاع مردم برسانیم.  

آذین شرفخانی نامزد مورد حمایت لیست جمهور که سابقه شورایاری را در کارنامه داشته و تحصیلاتش جامعه شناسی است، افزود: در تجربه های شهری موفق دنیا مردم به این نتیجه رسیدند که جلب مشارکت از طریق سازمان های مردم نهاد شدنی است.

وی با بیان اینکه شورای شهر ششم در شرایط شیوع کرونا آغاز می شود گفت: ما باید در این زمینه نیز برنامه ریزی داشته باشیم و ما برنامه ریزی هایی را در این خصوص انجام داده ایم.

وی با اشاره به عدم مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر گفت: مردم ولی نعمت ما هستند اما برخی خوشحالند که با کاهش مشارکت مردم احتمال رای آوری نامزد مورد نظر خودشان بیشتر شده است. در مورد شورای شهر این مسئله قابل اغماض نیست و عدم مشارکت مردم مشکلات زیادی را در شهر ایجاد خواهد کرد.

مردم اعتراض‌شان به رد صلاحیت ریاست جمهوری را با رای دادن در انتخابات شورای شهر نشان دهند

سید محمدرضا شریفی دیگر داوطلب انتخابات شوراها از لیست "جمهور" گفت: متاسفانه با انبوه سازی و لوکس سازی در تهران طبقه جدیدی شکل گرفته است. در حالیکه این شهر باید برای همه باشد. ما به دنبال این هستیم تا منابع شهر را به نفع همه مردم تغییر دهیم.

شریفی با اشاره به همزمانی انتخابات شورای شهر تهران و ریاست جمهوری گفت: متاسفانه فضای جامعه یک فضای اعتراضی است و رد صلاحیت ها نیز این فضا را سردتر کرد. اما می خواهم به مردم تهران یک پیشنهاد دهم، اینکه اعتراض شان به رد صلاحیت ها را در روز ۲۸ خرداد با رای قاطع و مشارکتی بالا در انتخابات شورای شهر نشان دهند و اجازه دهند تا همگان ببینند که اختلافی معنادار بین تعداد آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر وجود دارد.

وی افزایش نظارت عمومی در حوزه شهری را از دیگر برنامه ها و اولویت های خود برای حضور در شورای شهر ششم توصیف کرد و گفت: همه مردم باید بتوانند بر عملکرد شهرداری و شورا نظارت کرده و آن را اعلام کنند و ما از این قضیه حمایت می کنیم.

برای اولین بار صحنه‌های گسلی را روی طرح تفصیلی نشاندیم

محمدسالاری با بیان اینکه دوره پنجم مدیریت شهری یک رونسانس در شهر بود، گفت: ما در حوزه معماری و شهرسازی مقررات خوبی را تصویب کردیم که اجرایی شد. اما متاسفانه همچنان با ساختمان‌هایی چالش داریم که عمدتاً در مرکز شهر بوده و طی صد سال گذشته ساخته شده است مانند ساختمان پلاسکو.

سالاری افزود: در مورد ساختمان پلاسکو و دیگر ساختمان‌ها تنها اختیار شهرداری ماده ۵۵ قانون شهرداری‌هاست که آن هم مربوط به چندین دهه قبل است اما با این وجود ما از طریق گفتمان‌سازی پویش ایمن‌سازی شهر را آغاز کردیم و تعدادی از ساختمان‌های بزرگ ایمن‌سازی شدند. این دستاورد شورای شهر پنجم است که البته قابلیت نمایش ندارد اما ما جان مردم برایمان مهمتر بود. پس به همین دلیل ۳۳ هزار ساختمان ناامن را ایمن‌سازی کردیم.

وی اضافه کرد: ما همچنین اطلاعات ساختمان‌های ناامن را در سامانه شفافیت منتشر کردیم که یکسری از نهادهای امنیتی دغدغه‌هایی را مطرح کردند و ما این اطلاعات را برداشتیم.

سالاری با بیان اینکه در حوزه مقاوم‌سازی بافت فرسوده نیز تسهیل‌گری شهرداری تهران از ۴۰ درصد در سال ۹۶ به ۴۶ درصد رسید، گفت: ما رویکرد بازآفرینی را جایگزین درجاسازی کردیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اولین بار در کشور صحنه‌های گسلی و حریم گسل‌ها را استخراج و تدوین کردیم، گفت: ما این حریم‌ها را روی طرح تفصیلی نشاندیم و پس از مشخص شدن دیگر اجازه ندادیم تا هیچ ساختمان مهمی نظیر پاساژ، بیمارستان، وزارتخانه، پمپ بنزین و ... روی گسل ساخته شود، در حالی که پیش از این چنین اقداماتی انجام شده بود. ما حتی اجازه ندادیم دیگر ساختمان‌ها نیز بدون رعایت ضوابط در پهنه‌های گسلی ساخته شود.

 آینده تهران را قربانی امروز کردند

مجید صالحی فیروزآبادی نامزد دیگر جبهه اصلاحات انتخابات شورای شهر تهران در این نشست گفت: سه مشکل در شهر تهران وجود دارد. یکی سرمایه و هدایت آن به سمت فعالیت‌های بی‌اثر، دوم عدم استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای شهروندان و سوم نبود مدیریت یکپارچه شهری. این سه عامل سبب شده تا مشکلات زیادی در شهر تهران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تهران هیچ گاه مدیریت واحد شهری نداشته است، گفت: متاسفانه سه مشکلی که به آن اشاره کردم سبب شده تا مدیران دوره قبل شهرداری تهران که ۱۴ سال در قدرت بودند آینده تهران را فدای امروز آن کنند و با پیشخور منابع و فروش شهر آن را صرف درآمد و حقوق کردند. من برای مقابله با این رویه برنامه‌ریزی کرده‌ام.

صالحی در ادامه سخنان خود به دوره ۱۴ ساله مدیریت اصولگرایان در شهر تهران یعنی شهرداری احمدی‌نژاد و قالیباف پرداخت و گفت: آقای چمران امروز باید پاسخگوی مسئولیتش باشد نه اینکه در جایگاه مدعی قرار بگیرد. آقای چمران و دوستانش دو شهردار را به این شهر تحمیل کردند که هر دو سودای ریاست‌جمهوری داشتند. یکی رئیس‌جمهور شد و دیگری بارها و بارها برای رئیس‌جمهور شدن تلاش کرد که البته موفق نشد. اما باید ایشان توضیح دهند که چرا در این ۱۴ سال این وضعیت را بر سر این شهر آوردند.

وی با بیان اینکه قطعا هر دوره‌ای باید آسیب‌شناسی شود، گفت: در دوره پنجم نیز گرچه رویه‌های غلط قبلی اصلاح شده اما اگر نقطه‌ضعفی وجود دارد باید آسیب‌شناسی و رفع شود. ما حتما در شورای شهر ششم به دنبال شهر زیست‌پذیر خواهیم بود. یعنی شهری که بتوانیم در آن نفس بکشیم و راه برویم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به اجرای طرح خیابان کامل گفت: تا یکی دو ماه آینده ۲۴ خیابان کامل در تهران اجرا خواهد شد. وقتی می‌گوییم پروژه محله محور باشد یعنی همین که تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند نه اینکه با آن هزینه گزاف پل صدر بسازیم. برنامه من برای دوره ششم مدیریت شهری این است که در هر محله یک خیابان کامل داشته باشیم.

صالحی همچنین خطاب به مردم شهر تهران گفت: اگر می‌خواهید تهران به سبک دوره‌های قبل اداره شده و شهردارانش به جای دیگری چشم داشته باشند و منابع شهر از بین برود پای صندوق نیایید.

علی محمد مصلحی دیگر نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات گفت: تهران را باید به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که یک الگو برای تمام کشور باشد.

وی" لیست جمهور" را ادامه‌دهنده لیست امید دانست و گفت: ریل‌گذاری‌های ارزشمندی در این دوره انجام شده که باید آن را ادامه دهیم.

به گفته وی، مدیریت شهر تهران باید بر مبنای گفت‌وگو با شهروندان صورت گرفته و پارلمان شهر ری و تهران به پارلمانی موثر و تصمیم‌گیر بدل شود.

سیدحسن موسوی یکی دیگر از ۲۱ عضو لیست جمهور نیز گفت: جایگاه شورا در قانون اساسی بسیار وسیع است. متاسفانه ما شاهد آن هستیم که شورای شهر به شورای شهرداری بدل شده بود در حالی که ما باید مانع از این رویکرد شویم تا شهرداری تابع سیاست‌های شورا باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های اصولگرا فعالیت‌های ۱۲ ساله را با دوره چهار ساله مقایسه می‌کنند، گفت: در حالی که این قیاس به هیچ عنوان درست نیست.

موسوی با بیان اینکه زیست‌پذیر کردن شهر تهران از طریق پیگیری با ارکان مختلف دنبال خواهد شد، گفت: امیدوارم همه مردم برای پیگیری احقاق حق خود پای صندوق رای بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز