خبرگزاری کار ایران

حمیدی:

جذب ۱۶۵۰ سفیر و مراقب بهداشت در آموزش‌وپرورش/ ارائه ۳۰۰ هزار اثر و محصول فرهنگی و آموزشی در حوزه سلامت از سوی دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۶۷

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ما۱۶۵۰ سفیر و مراقب بهداشت را جذب کردیم در این زمینه هم از مصوبه مجلس و هم از ماده ۲۸ استفاده شد. ما این سهمیه را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم کار را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه پویش مدافعان و سفیران سلامت با حضور علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد. 

حمیدی، معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت امروز در بالاترین سطح همکاری قرار دارد. آموزش نقش هم‌قطاران بسیار موثر بوده و زبان کودکان بسیار گویا و تاثیرگذار است و باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند به همسالان خود آموزش دهند. امروز در این سالن بخشی از آثار هنری دانش آموزانی که سفیران سلامت هستند را مشاهده کردیم که پیام‌های موثری دارند. 

وی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار اثر و محصول فرهنگی و آموزشی ارزش این را دارد که به صورت‌های مختلف چاپ شود و این آمادگی را داریم که با همکاری وزارت بهداشت این آثار مستند شوند. ما در سال گذشته اقدامات متعددی را در خصوص سلامت و بهداشت دانش آموزان انجام دادیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ما۱۶۵۰ سفیر و مراقب بهداشت را جذب کردیم، در این زمینه هم از مصوبه مجلس و هم از ماده ۲۸ استفاده شده است. ما این سهمیه را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم کار را تقویت کنیم. همچنین در این ایام کتاب بهداشت و سلامت برای مقطع دوازدهم تدوین شده و امروز تمام دانش آموزانی که در امتحان نهایی شرکت می‌کنند یکی از دروس که مورد آزمون قرار می‌گیرند درس بهداشت و سلامت است. 

حمیدی گفت: همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس بهداشت و سلامت را به صورت عمومی می‌گذرانند که این موجب ارتقاء آموزه‌های دانشجومعلمان خواهد شد. بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت فعال هستند و کارهای ویژه‌ای در این زمینه انجام می‌دهند. همچنین در شبکه شاد کانال‌های مختلفی در حوزه بهداشت ایجاد شده که محتوای ارزشمند و فاخری توسط استان‌ها در آن درج می‌شود. 

وی اضافه کرد: ما دوش به دوش وزارت بهداشت و سازمان‌هایی که باید اطلاع‌رسانی می‌کردند، سعی کردیم از ظرفیت ۱۴ میلیونی دانش آموزان، ظرفیت یک میلیونی معلمان و ظرفیت ۲۶ میلیونی والدین برای ابلاغ پیام‌های‌مان استفاده کنیم. آخرین همکاری که با وزارت بهداشت داشتیم در خصوص برگزاری امتحانات بود. 

حمیدی گفت: امتحانات برای کلاس‌های نهم و دوازدهم با همکاری معلمان، مدیران مدارس، روسای مناطق مدیران کل استان‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و با نظارت دقیق، آن‌ها محیط امنی را برای دانش‌آموزان فراهم کردند که دغدغه والدین کاهش پیدا کند. 

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در خصوص برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید همکاری‌های فی‌مابینی را با این وزارتخانه داریم و تصمیمات لازم به موقع اتخاذ و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز