خبرگزاری کار ایران

۱۴۰۰ سفیر اهدای خون معرفی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۶۳

سازمان انتقال خون ایران با معرفی ۱۴۰۰ سفیر اهدای خون از میان چهره های سرشناس ملی و استانی ضمن تلاش برای افزودن به سرمایه های اجتماعی، ایرانیان را به کمک به همنوعان با اهدای خون سالم، داوطلبانه و بدون چشم داشت فرا می خواند.

به گزارش ایلنا و به نقل از از سازمان انتقال خون ایران؛ ۱۴ژوئن برابر با ۲۴ خردادماه به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است. در این روز از فعالیت انسان دوستانه و بدون چشمداشت همه‌ آنهایی که در زمینه اهدای خون و نجات جان انسان ها تلاش می کنند قدردانی می شود.

سازمان انتقال خون ایران تجربه مراجعه سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون را در کارنامه ۴۷ ساله خود دارد. خون سالم و کافی تنها توسط این اهداکنندگان داوطلب و بدون چشمداشت تامین می شود و از این رو است که خون های اهدایی در ایران از سالمترین منابع خون جهان شناخته می شوند.

روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران قصد دارد در سال ۱۴۰۰ با معرفی ۱۴۰۰ سفیر اهدای خون از میان جمعیت چند میلیونی داوطلبان اهدای خون در کشور نه تنها بخشی از سرمایه های ارزشمند اجتماعی خود را به عموم مردم معرفی کند، بلکه با بهره گیری از قدرت رسانه ای و محبوبیت این چهره ها دیگر هموطنان را به اهدای خون سالم دعوت کند و شاخص اهدای خون در کشور را اعتلا دهد.

سفیران اهدای خون از میان چهره های سرشناس در دو سطح ملی و استانی انتخاب شده اند. بیشتر این چهره ها سابقه اهدای خون به همنوعان را در کارنامه دارند و یا با انجام مجموعه ای از فعالیت های انسان دوستانه موجب ترغیب دیگران به اهدای خون شده و گامی در جهت تامین خون سالم و کافی برداشته اند.

افراد معرفی شده از میان چهره های سرشناس و محبوب عرصه های ورزشی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و نظامی که حضور چشمگیری نیز در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دارند انتخاب شده است.

در گام نخست این پروژه و همزمان با روز جهانی اهداکنندگان خون از ۳۰ استان کشور و از هر استان ۳ نفر به عنوان سفیر استانی معرفی شده اند. در این راستا جمعی از چهره های ملی نیز که سابقه فعالیت و همراهی با سازمان انتقال خون ایران با اهدای خون و یا دیگر فعالیت های ترویجی و تبلیغاتی را دارند معرفی می شوند.

از چهره های سرشناس ملی که در سال های اخیر با اهدای خون یا تبلیغ این فعالیت انسان دوستانه به یاری بیماران شتافته اند می توان به اصغر فرهادی، مهدی طارمی، پژمان جمشیدی، سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، مهران رجبی، عادل فردوسی پور، حمید گودرزی، رامبد جوان، ایرج حریرچی، علیرضا بیرانوند، احسان علیخانی، معصومه ابتکار، محمدجواد آذری جهرمی، محمود فکری، کریم باقری، پرویز پرستویی، مهدی مهدوی کیا، علی دایی، علی علیپور، الهام پاوه نژاد، وحید امیری، نیوشا ضیغمی، بهداد سلیمی، فردین معصومی، علی کاظمی، حسن روشن و کامبیز دیرباز اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز