خبرگزاری کار ایران

انسداد مرزی؛ از ابزارهای موثر در تشدید اقدامات مقابله‌ای با مواد مخدر/ تقویت اشراف اطلاعاتی به منظور دستگیری سر شبکه‌های اصلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۵۳

جانشین فرمانده ناجا، انسداد مرزی را از ابزارهای موثر در تشدید اقدامات مقابله ای با مواد مخدر برشمرد و بر لزوم تقویت "اشراف اطلاعاتی" به منظور شناسایی سرشکبه های مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار رضایی در این نشست با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه مقابله با مواد مخدر،مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت بویژه سپهبد شهید " حاج قاسم سلیمانی "، همرزمانش را گرامی می داریم و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

 تاکید بر تصمیم سازی های اثرگذار

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است، افزود: دستاوردهای  جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر "جهان شمول" است و معتقدیم که نتایج برگزاری چنین جلساتی نیز باید به مقابله " هدفمند " با این پدیده خانمان سوز منتج شود، از طرفی در این سلسله جلسات صرفا به دنبال " مصوبه نویسی " نیستیم و بنا و تاکید  داریم در " تصمیم سازی " های عرصه تشدید مقابله با مواد مخدر " اثر گذار " باشیم.

 توجه به رفع دغدغه های مردمی

جانشین فرمانده ناجا  در ادامه با اشاره به عزم نیروی انتظامی در تشدید مقابله با مواد مخدر بیان کرد:  در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم و رفع دغدغه های عمومی، برخورد با توزیع کنندگان  مواد مخدر و خرده فروشان و ساماندهی معتادان متجاهر یکی از دستور کارهای جدی  کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر است.

 ایجاد مراکز ماده ۱۶ و اردوگاه های ماده ۴۲  قانون مبارزه با مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: دبیرخانه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دستگاه های مرتبط بایستی ساز و کارهای لازم را به منظور ایجاد مراکز ماده ۱۶ و اردگاه های ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر در کلیه  استان های تعریف شده را مهیا و پیگیری جدی در زمینه راه اندازی این مراکز با قید فوریت صورت بگیرد.

سردار رضایی با اشاره به اهمیت بازه زمانی نگهداری معتادان در مراکز درمانی و نگهداری  تاکید کرد: بازه زمانی حضور این افراد در مراکز نگهداری و بازپروری  باید  تعریف شده و با هدف " بهبود کامل با بازه زمانی مناسب " صورت بگیرد و ایجاد مراکز کافی ماده ۱۶ و اردگاه های ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر در کلیه استان های تعریف شده از الزامات است.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان  یکی از ابزارهای موثر در مقابله با مواد مخدر را شناسایی و دستگیری سر شبکه های اصلی  باندهای مواد مخدر بر شمرد و  بر  لزوم تقویت اشراف اطلاعاتی به منظور تشدید اقدامات مقابله ای تاکید کرد.

 اهمیت انسدادهای مرزی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی  یادآور شد: یکی از ابزارهای موثر در مقابله با مواد مخدر " انسداد مرزی " است؛  البته که در فرایند انسداد مرزها بویژه مرزهای شرقی بایستی ملاحظات کمیته  مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر حتما لحاظ شود.

 سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بکارگیری دستگاه های "ایکس ری" ، "گیت ری" و "بادی اسنکر" در مبادی ورودی و خروجی به منظور مقابله هوشمند با مواد مخدر، بر لزوم رصد و کنترل ترددهای غیرمجاز در مناطق مرزی نیز با هدف تشدید اقدامات مقابله ای تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز