خبرگزاری کار ایران

نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۴۰

نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه به مناسب ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن شهدای خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن تبریک دهه ولایت و ولادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، گفت: حضور در جمع فرزندان و دختران شاهد و ایثارگر به ویژه فرزندان شهدای فاطمیون و زینبیون باعث افتخار و توفیق بزرگی است.

معاون رییس جمهور بابیان اینکه نامگذاری مناسبت‌های مختلف در تاریخ انقلاب اسلامی از توفیقات بزرگ و از ابتکارات امام خمینی (ره) بود، خاطرنشان کرد: نامگذاری مناسبت‌هایی مثل روز قدس و هفته وحدت و توجه به نامگذاری ایامی ویژه زنان و دختران همانند ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر از جمله این مناسبت‌های مبارک است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شما فرزندان شهدا نیازی به تجلیل ندارید و از جایگاهی رفیع برخوردار هستید، خاطرنشان کرد: در حدیث قدسی آمده است که خداوند می‌فرمایند که جانشین شهید خانواده او است بنابراین اگر کسی دل فرزند شهیدی را به دست آورد رضایت خداوند را جلب کرده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به جایگاه ویژه زنان در صدر اسلام گفت: در طول تاریخ اسلام زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند از جمله حضرت خدیجه (س) به عنوان نخستین زنی که به دین اسلام مشرف شدند و حضرت سمیه (س) نخستین زنی بودند که در راه اسلام به شهادت رسیدند؛ در طول واقعه عاشورا نیز حضرت زینب (س) نقش تأثیرگذاری در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا داشتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دختران شاهد و ایثارگر در این همایش گفت: شما فرزندان شهید رسالت بزرگی بر عهده دارید و حماسه تاریخی که پدران شما خلق کردند باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند و رسالتی که زنان و دختران در نهضت عاشورا به دوش داشتند امروز به عهده شما است.

مهندس اوحدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر زنان و دختران نقش مهم و قابل توجهی دارند و باید در این مسیر ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش با اشاره به آیاتی از سوره مریم و جایگاه زنان و دختران، گفت: وقتی مادر حضرت مریم (س) می‌خواست او را به دنیا بیاورد تمایل داشت که پسری به دنیا بیاورد تا در خانه خدا به خدمت و عبادت بپردازد اما حضرت مریم (س) به دنیا آمد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مادر حضرت مریم (س) تحت تأثیر باورهای تاریخی آن زمان بود و توقع داشت که فرزند پسری متولد شود اما نمی‌دانست که دختری به دنیا می‌آید که فرزند این دختر حضرت عیسی (ع) جهانی را پر از عدل می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین شکری، با اشاره به جایگاه زنان و دختران شهدا و ایثارگران، گفت: در طول تاریخ شاهد حضور زنانی از جمله حضرت مریم (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) بوده‌ایم که در تاریخ نقش مهمی داشته‌اند.

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: یاد همه شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و امیدواریم توفیق این را داشته باشیم که در مسیر شهدا حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این مراسم با تأکید مهندس اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت وبیناری و سراسری در کشور برگزار می‌شود و از ۴۰۰ دختر شاهد و ایثارگر تجلیل می‌شود که در بین آن‌ها دختران شهدای فاطمیون و زینبیون نیز حضور دارند.

سردار سلیمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شهدای مدافع حرم عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که کسانی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) به سوریه و عراق می‌روند مثل این است که از شهرهای خود دفاع می‌کنند و شهدای مدافع حرم از اولیای الهی هستند و اگر آنها نبودند اثری از حرم‌های اهل بیت (ع) وجود نداشت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در مورد دختران شاهد و ایثارگر، گفت: ساخت مستند، فیلم و نماهنگ‌های ویژه شهدای مدافع حرم به عنوان جهادگرانی که برون مرزها حضور داشتند از جمله برنامه‌های این معاونت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم، با اشاره به جایگاه رفیع حضرت معصومه (س) به عنوان دختر و خواهر شهید خطاب به دختران شهید و ایثارگر گفت: شما دختران شهید اسوه‌های ماندگار و یادگار شهدا هستید و باید حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) را به عنوان الگویی در رفتار و حجاب قرار دهید.

اولاد قباد با اشاره به بیاناتی از امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) می‌فرمایند که از دامن زن مرد به معراج می‌رسد و نقش و رسالت شما دختران شاهد و ایثارگر انسان‌سازی و تربیت نسلی شجاع است که ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در سال ۱۳۸۵ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دختر نامگذاری شد و وظیفه همه مسئولان فرهنگی ما توانمندسازی و آگاهی بخشی همراه با بصیرت و آموزه‌های دینی به همه دختران شاهد و ایثارگر برای ادامه راه شهدا است.

اولادقباد خاطرنشان کرد: پدران شما دختران شاهد و ایثارگر با بصیرت و اطاعت از ولی امر مسلمین وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدند و شما نیز باید در سنگر پدرانتان حضور داشته باشید و در این مسیر تلاش کنید.

اولادقباد با تأکید بر حفظ و ادامه راه شهدا گفت: شما فرزندان شهدا باید پرچمی که پدرانتان در مسیر اسلام برداشتند را تا رسیدن به صاحب آن امام زمان (عج) برافراشته نگه دارید و در این مسیر به مادرانتان نیز کمک کنید.

آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) و نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم که به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش حضور داشت، به جایگاه رفیع حضرت معصومه اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه (س) بعد از شهادت پدرشان ناامید نشدند و از مدینه شهر مورد علاقه‌شان به قم مهاجرت کردند که به تبلیغ و ترویج دین اسلام بپردازند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) و نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم خطاب به دختران شاهد و ایثارگر در این همایش گفت: شما فرزندان شاهد و ایثارگر نیز نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارید و همانند حضرت معصومه (س) در این مسیر باید مجاهدانه تلاش کنید.

در پایان این مراسم با حضور مهندس سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی، معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و زینب سلیمانی دختر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از «نرگس مظفری‌نیا» فرزند شهید مدافع حرم شهروز مظفری‌نیا، «فرزانه گشانی» فرزند جانباز رتبه ۴۱ کنکور در رشته روانشناسی دانشگاه تهران، «سمیه خزایی» فرزند جانباز، رتبه ۲ بین المللی کیک‌بوکسینگ، «مهدیه نیک بخت سنگری» رتبه ۲ جهانی کاراته تیمی، «فاطمه زهرا مردانی» فرزند شهید مدافع حرم، «فاطمه فرامرزی» فرزند شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، «زینب عزیزانی» فرزند شهید مدافع حرم و «فاطمه زهرا انصاری» فرزند شهید مدافع حرم تجلیل شد.

همچنین جانباز سرتیپ «عباس طایفه»، رییس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم و جانباز بصیر ۷۰ درصد خلعت خادم الشهدا را به مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز