خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم معلمانی باکیفیت را تربیت کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۰۶

​وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: باید از «توانایی برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان»، برای «تربیت معلمان توانمند و مسئولیت پذیر» اطمینان حاصل کرد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی، در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی تشکیل این جلسه، بحث و بررسی مأموریت ها، کیفیت برنامه‌ها و دغدغه‌ها ی احتمالی در دانشگاه فرهنگیان است. 

حاجی میرزایی افزود: شاید بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی برای تمدن سازی، نظام تعلیم و تربیت باشد و من بر این باورم که علیرغم تمام دستاوردهایی که در حوزه نظام تعلیم و تربیت، کسب کرده ایم، باز هم آنگونه که باید به این حوزه توجه کافی نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم با ظرفیتی بسیار بیش از آنچه امروز مورد استفاده قرار گرفته، مواجه خواهیم بود. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که رکن اصلی آموزش و پرورش، معلمان هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، لازم است معلمان قبل از ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، آموزش ببینند و تربیت شوند. بنابراین باید باید از «توانایی برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان»، برای «تربیت معلمان توانمند و مسئولیت پذیر» اطمینان حاصل کرد

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو، است. ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند و باکیفیت قرار دهیم و به صورت قاطع بیان کنیم که در این شرایط معلمانی باکیفیت را تربیت کرده ایم. 

وی تصمیم گیری و مسئولیت هیأت امنا در برنامه ریزی و آموزش نیروهای جذب شده در دانشگاه فرهنگیان را بسیار، خطیر دانست و بیان کرد: لازم است؛ هیأت امنا با بررسی و برگزاری جلسات مداوم به جمع‌بندی درست در آموزش نیروی انسانی برسد. در حال حاضر نیاز اصلی ما، تربیت نیروی انسانی برای آموزش در دوره ابتدایی است و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که در این دوره از معلمان با کیفیت و آموزش دیده، استفاده کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ما آماده‌ایم به صورت مستمر، جلسات هیأت امنا را در محورهای مختلف، برگزار، بررسی و موارد لازم را تصویب و اجرا کنیم تا به دانشجومعلمانی توانمندتر و باکیفیت‌تر از امروز دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز