خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

دو عضو مستعفی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، فعالیت خود را از سر گرفتند/ حقِ ردصلاحیت کاندیداها را تا لحظه آخر بررسی‌ احراز صلاحیت‌ها داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۹۲

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها از بازگشت به کار دو عضو مستعفی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خبر داد.

«فاطمه مقصودی» عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به استعفای دو نفر از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس گفت: برخی با فشار بر هیات نظارت خواسته بودند، افرادی تایید شوند که باعث ناراحتی اعضای هیات نظارت شده بود، چرا که مرجع قانونی تایید و رد صلاحیت‌ها تنها هیات نظارت مرکزی است. 

مقصودی با بیان اینکه هر زمان که مستنداتی به دست هیات مرکزی برسد و مشخص شود که کاندیدایی مشکل دارد، حقِ ردصلاحیت آن‌ها وجود دارد، اضافه کرد: وزارت کشور مجری است و هیات مرکزی موظف است هر گزارشی را به فرمانداری اعلام کند نه اینکه فرمانداری، هیات مرکزی را دور بزند.

او درباره اسعفای دو عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: این موضوع حل شد و اکنون مشکلی وجود ندارد و آن‌ها فعالیت خود در هیات مرکزی را مجددا آغاز کردند. 

وی ادامه داد: ما باید مدافع حق و حقوق مردم باشیم، افرادی هستند که نفوذ و پول دارند و ممکن است هزینه کنند تا تایید صلاحیت شوند، از طرفی افرادی هستند که جز خدا کسی را ندارند و معتمد مردم هستند. ما قانون گذاریم و باید مدافع قانون باشیم. 

او در واکنش به اینکه وزارت کشور اعلام کرده است؛ ردصلاحیت افراد تایید صلاحیت شده، تخلف است، گفت: در قانون انتخابات شوراها، تایید صلاحیت افراد منوط به رای شورای مرکزی نظارت است و نه وزارت کشور. 

مقصودی در پاسخ به اینکه تا لحظه آخر اعلام اسامی، بررسی صلاحیت‌ها ادامه دارد؟ اظهار کرد: بله، تا هر لحظه‌ای که مستندات قانونی و معتبر برای رد صلاحیت افراد باشد، باید شرایط برای رد صلاحیت وجود داشته باشد و دلیلی ندارد کسی در مقطعی تاییدیه بگیرد و بعدا مشخص شود که صلاحیت نداشته و همچنان صلاحیت او تایید شده باشد. 

او گفت: البته اینچنین مواردی به ندرت پیش می‌آید که کسی تایید شده باشد و در روز آخر مواردی بر علیه او وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز