خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

افزایش اعتبارات عمرانی مدارس در اولویت کار دولت بعدی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۵۴

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: افزایش اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش برای فراهم آوردن محیطی امن و آرام برای دانش‌آموزان سراسر کشور به عنوان یکی از اولویت‌هایی است که می‌بایست به صورت مداوم در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد.

«مهرالله رخشانی مهر» رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطالبات این سازمان به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های آموزش وپرورش از دولت آینده بیان کرد: هیچ تحولی در جامعه صورت نمی‌گیرد مگر اینکه از آموزش و پرورش آغاز شود. تعلیم و تربیت به عنوان زیرساخت و پایه‌های اصلی تمامی امورات کشور محسوب می‌شود که هر میزان برای آن اعتبارات در نظر گرفته شود، هزینه نبوده و به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطلوب از آن یاد می‌شود. 

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال پیش بود که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب عالی‌ترین ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور رسید و به عنوان برنامه‌ای مدون و کارآمد از همان زمان به مرحله اجرا درآمد. به صورت خاص اجرای سند تحول در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و سند زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری برای اجرای اصولی سند تحول تهیه و تصویب شد. 

رخشانی مهر بیان کرد: در چند سال اخیر نیز اجرای موارد قید شده در سند زیرنظام نیز در حال انجام است که بخش عمرانی آموزش و پرورش را با تحول جدی و رو به توسعه همراه کرده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت مجتمع‌های آموزشی، پیش بینی فضاهای ورزشی و پرورشی در مدارس بزرگ، تأمین تجهیزات مناسب آموزش، ایجاد آزمایشگاه و کارگاه‌های مختلف در مدارس و بسیاری ارکان کمک آموزشی که به تعلیم و تعلم کودکان و نوجوانان کمک می‌کند، در دستور کار نوسازی مدارس قرار گرفت. 

وی تاکید کرد: افزایش سرانه فضاهای آموزشی و ورزشی و توجه بیش از پیش به مناطق محروم و نیازمند توجه نیز از موضوعاتی بود که مطابق سند زیرنظام به سمت اجرای آن حرکت شده است و کماکان باید در دولت‌ها لحاظ شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: افزایش اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش برای فراهم آوردن محیطی امن و آرام برای دانش‌آموزان سراسر کشور به عنوان یکی از اولویت‌هایی است که می‌بایست به صورت مداوم در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد.

وی در واکنش به اقدامات صورت گرفته در دولت فعلی افزود: حوزه زیر ساخت‌های آموزشی در چند سال اخیر مورد توجه بیشتر قرار گرفت به طوری که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور اهتمام کافی در جهت توجه به فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش را داشتند و در بخش اعتباری نیز همراهی لازم به انجام رسید. 

رخشانی مهر گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در بخش عمرانی آموزش و پرورش انجام شد که مهمترین آن‌ها، ساخت مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه، احداث مدارس بزرگ مقیاس، تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام در کشور، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس (جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارسی که زیرساخت مناسب را داشتند)، جمع‌آوری مدارس خشت و گلی، کاهش میزان مدارس فرسوده از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد، توجه به مناطق کمتر برخوردار کشور، افزایش اعتبارات نوسازی مدارس و بسیاری موارد دیگر است. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای رفع موانع از طرف دولت بعدی چیست؟ گفت:استمرار نگاه تحولی به آموزش و پرورش و در اولویت بودن موضوع تعلیم و تربیت به ویژه در بخش عمرانی و احداث فضاهای آموزشی مناسب، یکی از موضوعاتی است که اگر ادامه داشته باشد، آینده روشنی برای آموزش و پرورش متصور خواهیم بود. 

وی ضمن تاکید بر کیفی بخشی تجهیزات آموزشی گفت: تلاش بر این است که پس از رفع نیازمندی تمام مناطق کشور به ساخت فضاهای آموزشی، بازسازی مدارس فرسوده و تأمین تجهیزات مورد نیاز آموزش برای دانش‌آموزان، به سمت «کیفی بخشی» در حوزه عمرانی و ساخت فضاهای آموزشی حرکت کنیم. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان خاطر نشان کرد: افزایش اعتبارات نوسازی مدارس برای رفع مشکلات و چالش‌های مربوط به ساخت و بازسازی مدارس در نقاط مختلف کشور، به عنوان یکی از موضوعات قابل اهمیت در این بخش خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز