خبرگزاری کار ایران

محیط زیست نیاز به یک نهضت عمومی در جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۹۱

همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست پیش از ظهر امروز عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور در پاسگاه محیط بانی کن و سولقان و دیدار با محیط بانان این منطقه گفت: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عبدالرضا چراغعلی در این دیدار با اشاره به اینکه حامل پیام تبریک استاندار تهران در خصوص گرامیداشت هفته محیط زیست به محیط بانان و سربازان خط مقدم حفاظت از محیط زیست هستم، گفت: موضوع محیط زیست در تمام دنیا بویژه کشورهای توسعه یافته تبدیل به یک نهضت عمومی شده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست محیط بانان، مدیران و کارکنان محیط زیست یکه و تنها از محیط زیست حفاظت و صیانت کنند، افزود: محیط زیست نیاز به یک نهضت و همراهی عمومی و کمک همه اقشار جامعه دارد و ما هم در این تعامل و همکاری نقش موثری خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد:  من پیش از اینکه خود را معاون استاندار در حوزه عمرانی بدانم یک سرباز و علاقمند به محیط زیست می دانم و افتخارم این است که به محیط زیست عشق می ورزم.

چراغعلی با اشاره به اینکه امیدوارم تعاملات و هماهنگی دستگاه ها و مردم  برای پاسداری از این عرصه هایی که به امانت به ما واگذار شده و بسیار ارزشمند هم است مستمر باشد، تصریح کرد: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ و نهضت عمومی کنیم و همه دستگاه ها و سازمان ها باید سرباز محیط زیست باشند تا بتوانیم محیط زیست مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ادای احترام می کنم به شهدای عزیزی که در این مسیر جان به جان آفرین تسلیم کردند، اظهار داشت: امیدوارم به سمتی برویم که دیگر کسی جرات تعرض به محیط زیست را نداشته باشد.

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در تهران بدلیل وجود آلودگی ها و موضوعات مختلف محیط زیست شهری کمتر به محیط زیست طبیعی پرداخته شده است، افزود: جمعیت های فراوانی از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان تهران وجود دارد و خوشبختانه این استان از لحاظ محیط زیست طبیعی و مناطق حفاظت شده از استان های خوب کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از پرسنل محیط زیست استان تهران تحت عنوان محیط بان مشغول خدمت هستند، اظهار داشت:  متاسفانه امکانات محدودی در حوزه محیط بانی داریم و از تجهیزات بروز دنیا که برای حفاظت از مناطق وجود دارد بی بهره ایم و باید برای بهتر کردن وضعیت محیط بانان تلاش بیشتری شود.

محمودی در خصوص ضرورت احداث پاسگاه محیط بانی کن و سولقان در این منطقه گفت: این پاسگاه در موقعیتی از منطقه قرار دارد که به لحاظ تعرض به اراضی و شکار بسیار حائز اهمیت است و نبود این پاسگاه خلائی را در بحث حفاظت از منطقه ایجاد کرده بود.

این گزارش می افزاید: همچنین با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران 2 طرح محیط زیستی شامل سیستم تصفیه پساب شرکت های کروز 3 و لفاف زرین همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه این افتتاح ها با اشاره به اینکه چرخیدن چرخ صنایع  و روشن بودن چراغ واحد های صنعتی و تولیدی در کنار موضوع محیط زیست برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: امیدواریم تولیدات این صنایع که از سال های دور استراتژی شان تدوین شده با سرعت و شدت و کیفیت بیشتری نسبت به گذشته استمرار داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه این افتتاح ها با بیان اینکه همه مسائل مختلف کشور با هم مرتبط بوده و محیط زیست هم قسمتی از مسئولیت اجتماعی برای زندگی بهتر به شمار می آید، گفت: مسئولیت پذیری صنایع هم از بابت مسائل محیط زیستی و هم رسالتی که در خصوص تولید دارند بسیار مهم بوده و همواره به دنیال یاری و کمک به صنایع هستیم تا در خصوص مسائل محیط زیست مشکلی نداشته باشند.

گفتنی است ظرفیت سیستم تصفیه پساب شرکت کروز با حجم روزانه تصفیه ۷۰ متر مکعب که تا ۱۲۰ مترمکعب در حال افزایش است و ظرفیت سیستم تصفیه پساب شرکت لفاف زرین 17 متر مکعب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز