خبرگزاری کار ایران

الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان شهدای قبل از پیروزی انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۴۸

یک فوریت طرح « الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان و بازسازی مزار مطهر شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی واقع در بهشت زهرا (س) به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح « الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان و بازسازی مزار مطهر شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی واقع در بهشت زهرا (س)  در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

 زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با قرائت گزارش این طرح یک فوریتی بیان کرد:

وی اظهار داشت: تمام دغدغه ما این است که بتوانیم خون آن‌ها را هدر ندهیم و با اعمال و رفتارمان تلاش کنیم زحماتی که شهدای عزیز کشیده‌اند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند با اعمال ما ضایع نشود. از این بابت هر اقدامی که در جهت تکریم بیشتر شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها باشد مورد توجه و عنایت است. 

نوری بیان کرد: سازمان بهشت زهرا به عنوان یکی از سازمان‌های شهرداری تهران در جهت صیانت، خدمات بهینه و مطلوب برای خانواده‌های شهدا و شهدایی که تدفین شده‌اند اقدامات و برنامه‌هایی داشته است. همچنین مرتباً با برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کند رضایت خانواده‌های معظم شهدا را فراهم کند. 

وی افزود: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مورد توجه و عنایت هستند و قطعات متعددی در شهرداری به این شهدا اختصاص پیدا کرده است اما شهدای پیش از انقلاب هم شهدایی هستند که برای به ثمر رسیدن انقلاب، آزادی و عدالت تلاش کردند و به فیض شهادت نائل شدند. لذا برای قدردانی از آن شهدا که در قطعات مختلفی مثل قطعات ۳۳ و ۳۹ دفن شده‌اند پیشنهاد شده است یک یادمان و یا المانی برای آن‌ها تدارک دیده شود. 

این عضو شورای شهر اضافه کرد: این طرح به این صورت است که یک بانک اطلاعاتی در قالب یک سامانه هوشمند طراحی شود تا هر شهروندی به قطعات بهشت زهرا می‌رود بتواند با موبایل خود و استفاده از اپلیکیشن مربوطه و بارکد آن، مشخصات کامل آن شهید، زندگی نامه و سابقه آن را ملاحظه کند. این طرح در واقع بنای یادمان مزار مطهر شهدای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بهشت زهرا است.

به گزارش ایلنا، یک فوریت این طرح با 11 رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز