خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت الزام شهرداری برای جلوگیری از توسعه و نگهداری حیوانات حیات وحش در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۳۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه نگهداری حیوانات وحشی در بخش خصوصی باب روز شده و ما شاهد هستیم که برخی مناطق شهرداری هم بدون رعایت مجوزهای لازم به صورت موضعی و زیرپوستی مراکزی را ایجاد کرده که این حیوانات وحشی را نگه می‌دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه‌های حیات وحش در شهر تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت، سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با قرائت گزارش این طرح بیان کرد: یکی از حقوق مهم در شهر تهران حقوق محیط زیستی و نقش شهر تهران در حفاظت از تنوع زیستی است چراکه شاید شهر تهران یکی از مهم‌ترین قطب‌های جابجایی حیوانات وحشی باشد‌.

وی ادامه داد: متاسفانه نگهداری حیوانات وحشی در بخش خصوصی باب روز شده و ما شاهد هستیم که برخی مناطق شهرداری هم بدون رعایت مجوزهای لازم به صورت موضعی و زیرپوستی مراکزی را ایجاد کرده که این حیوانات وحشی را نگه می‌دارند.

میلانی افزود: بنابراین، خطر اینکه این موضوع به شبکه‌ تکثیر و قاچاق حیوانات وحشی کمک کند، وجود دارد و در برخی از شهرها شاهد بودیم که سازمان محیط زیست برخورد جدی با این موضوع کرده، به‌طور جدی ایجاد باغ وحش به معنای کلاسیک کمتر مورد توجه سازمان محیط زیست است.

وی ادامه داد: البته شهرداری به هیچ عنوان وظیفه‌ای در ایجاد باغ وحش ندارد و اگر تاسیسات و تشکیلاتی را ایجاد کرده است، در همین سطح فعلی برای شهر تهران کفایت می‌کند.

میلانی گفت: هدف ما از این طرح این است که با توجه به پیگیری که حامیان حقوق حیوانات دارند و لایحه حمایت از حقوق حیوانات که در دولت به تصویب رسیده و به زودی به مجلس ارسال می‌شود، به حفظ تنوع زیستی کمک کنیم.

وی ادامه داد: مسلما نظارت بیشتر شهرداری بر مجموعه‌های زیربط خودش به خصوص مجموعه‌هایی مثل بوستان‌های بزرگ که شاید خیلی زیر چشم کسی نباشد، می‌تواند در بحث حفظ تنوع زیستی کل کشور کمک کند و از دوستان خواهش می‌کنم تا به الزامات آن رای دهند. 

به گزارش ایلنا، این طرح یک فوریتی با ۱۳ رای موافق تصویب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز