خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت الزام شهرداری به حفاظت از رشته کوه توچال

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۷۴

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورا با قرائت گزارش این طرح گفت: این طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال است. در ماده ۶۰ برنامه سوم توسعه، شهرداری را ملزم کردیم برای حفظ میراث طبیعی در بخش روددره‌ها و حریم جنوبی توچال اقداماتی را انجام دهد. 

او افزود:‌ پدیده کرونا باعث اقبال زیادی به این منطقه شد و مطالعاتی نیز در آن قسمت انجام و مشخص شد که لکه‌های باقی مانده به ویژه در محدوده میان بند که بخشی از اراضی گلابدره و بخشی از بند یخچال را شامل می‌شود تنوع زیستی بسیار قابل اهمیتی دارند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح برای حفاظت فیزیکی از این منطقه با همکاری شهرداری و اداره کل جنگلبانی تنظیم شده است و امیدواریم در بحث حفاظت این همکاری مشترک صورت گیرد. 

به گزارش ایلنا یک فوریت این طرح با ۱۷ رای موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز