خبرگزاری کار ایران

درخواست اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از کاندیداها؛

آموزش و پرورش باید اولویت اصلی کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۳۲

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش قلب تپبنده کشور برای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است.

به گزارش ایلنا، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جلسه نهصد و نود و چهارمین شورای‌عالی که با حضور وزیرآموزش و پرورش و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در این جلسه اعضای شورای عالی از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی و… است، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام نمایند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قلب تپبنده کشور برای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است، افزود: آموزش و پرورش باید اولویت اول و محور اصلی کار رئیس جمهور آینده کشور باشد و برای اجرای کامل سند تحول بنیادین و بهبود وضع معیشتی و رفاهی فرهنگیان برنامه مدون و عملیاتی ارائه نماید.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه توجه به آموزش و پرورش آینده کشور را بیمه می‌کند، اظهار داشت: برای بهبود وضع آموزش و پرورش ضروری است که سه ضلع اصلی، یعنی مجلس (با تصویب بودجه و آئین نامه ضوابط جذب، نگهداشت و استخدام نیروی انسانی متخصص و متعهد ویژه آموزش و پرورش) دولت (در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش با اختصاص بودجه مناسب) و جامعه (با تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان و مطالبه اصلی جامعه) دست در دست هم قرارداده، برای اعتلای آموزش و پرورش کشور از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکرده و همکار و همراه آموزش و پرورش برای حرکت به سوی جامعه‌ای توسعه یافته بر اساس معیارهای حکومت اسلامی باشند. در این صورت است که آموزش و پرورش از مشکلات مزمنی که به آن‌ها گرفتار شده است، رهایی می‌یابد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش بر لزوم توجه جدی به امر مهارت آموزی دانش آموزان و تهیه سند مهارت آموزی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

امانی طهرانی با اشاره به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات شورای عالی افزود: ماده واحده جذب، استخدام و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و آیین نامه مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی و حوزه‌های علمیه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش که به تایید شورای عالی هم رسیده بودند، برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شدند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز داشت: همچنین آئین نامه صلاحیت معلمی پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است که هم اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی هیات دولت قرار دارد.

در ادامه این جلسه گزارشی از چگونگی ترمیم و بروز آوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تشکیل کمیته‌های آن توسط دکتر مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه یکی از اصول بازنگری و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی، پژوهش محوری و توجه به تجارب زیسته اجرایی می‌باشد، سه پژوهش برای این منظور تعریف شده و در مرحله اجراست.

رعنایی اظهار داشت: کمیته ترمیم و بروزرسانی سند تحول هر هفته روزهای یکشنبه با حضور صاحب نظران و نمایندگان حوزه‌های مختلف در دبیرخانه شورای عالی تشکیل می‌شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گزارش خود گفت: کمیسیون‌های وابسته به شورای عالی نیز با ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی در طول بازنگری و ترمیم سند تحول مشارکت و همکاری فعال دارند.

همچنین در این جلسه آئین نامه نظام جامع راهنمایی و مشاوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد کمیته‌ای در شورای عالی با همکاری و مشارکت معاونت پرورشی و با حضور صاحب نظران و متخصصان امر راهنمایی و مشاوره تشکیل شود تا جزئیات آنرا مورد بررسی و تایید قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز