خبرگزاری کار ایران

افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو تهران با دستور رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۳۹۶

ایستگاه‌های مترو شهرک آزمایش در خط ۶ و باقرخان در خط ۷ این هفته به طور همزمان و با دستور رئیس جمهور به طور ویدئو کنفرانسی رسما افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علی امام مدیر عامل شرکت مترو با اعلام این مطلب گفت: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ماه سال جاری، حالا نوبت به بهره‌برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده تا به این ترتیب محدوده میانی خط ۶ مترو تکمیل شده و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند. 

ایستگاه مذکور در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۲ و همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل ا… نوری و جلال‌آل‌احمد واقع شده است. این ایستگاه عمیق‌ترین ایستگاه خط ۶ بوده و با استفاده از ورق‌های کمپوزیت رنگی و نورپردازی خاص روی سقف و دیواره‌ها، جلوه بصری ویژه‌ای پیدا کرده است. 

با افتتاح ایستگاه شهرک‌آزمایش، شهروندان ساکن محله کوی‌نصر و شهرک‌آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا خواهند کرد. 

ایستگاه دیگری که در هفته جاری به بهره برداری می‌رسد، ایستگاه باقرخان در خط ۷ است. این ایستگاه به جهت مجاورت با بیمارستان امام خمینی (ره) با نکوداشت جانفشانی‌های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح خواهد شد. ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان‌های ستارخان و باقرخان، بزرگراه‌های شهیدچمران و شهیدنواب صفوی و تونل توحید، قطعاً طیف وسیعی از مسافران را جذب خود خواهد کرد. نکته حائز اهمیت، قرار گرفتن ایستگاه باقرخان در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است که این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود در داخل محدوده‌های طرح ترافیک مراجعه کنند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: در تأمین تأسیسات و تجهیزات ایستگاه‌هایی که اخیرًا تکمیل و افتتاح شده‌اند، سعی گردیده تا حد امکان از محصولات داخلی استفاده شود تا ضمن تسریع در روند تأمین ملزومات بهره‌برداری از ایستگاه‌ها، به نوعی از تولید ملی نیز حمایت شود. این تجهیزات شامل آسانسورها، پله‌های برقی، فن‌های هواساز و… می‌باشد. گفتنی است عملیات اجرایی احداث هر دو ایستگاه شهرک‌آزمایش و باقرخان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود که بهار امسال به طور همزمان شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز