خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت و گو با ایلنا:

توضیح درباره دریافت مجدد مدارک از برخی متقاضیان کارت هوشمند ملی/ صدور قریب به ۵۱ میلیون کارت تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۰۷۹

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با ارائه توضیحاتی درباره تجدید درخواست و دریافت مجدد مدارک از برخی متقاضیان کارت هوشمند ملی گفت: تاکنون قریب به ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی برای متقاضیان صادر شده است.

«سیف اله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تجدید درخواست و دریافت مجدد مدارک از متقاضیان کارت هوشمند ملی گفت: برای دریافت کارت هوشمند ملی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و مدارک شان را برای درخواست کارت ملی هوشمند ارائه می دهند؛ اما گاهی اوقات ممکن است پس از ارسال مدارک در سامانه و بعد از کنترل الکترونیک برخی از مدارک را سیستم نپذیرد و دوباره به از سوی سازمان ثبت احوال به دفاتر پیشخوان اعلام می شود که به متقاضیان اعلام کنند بدون دریافت هزینه مجدد برای ارائه مجدد مدارک مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دفاتر غفلت می کنند و این مردودی مدارک و عکس را به متقاضیان اعلام نمی کنند و متقاضیان هم تصور می کنند که در نوبت هستند و بعضا یک سال است که منتظر هستند تا کارت هوشمند ملی را دریافت کنند. ما طی یک الی دو ماه گذشته به دفاتر پیشخوان تاکید کرده ایم تا سریعتر نسبت به تکمیل مدارک متقاضیان اقدام کنند. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: گاهی اوقات نیز ممکن است متقاضیان شماره تماسی را در هنگام ثبت نام اعلام کرده اند، دیگر استفاده نکنند و برای آنها به آن شماره از دفتر پیشخوان پیامک ارسال می شود اما آن ها مطلع نیستند. ما تاکید کرده ایم که از طریق بخش های مختلف که امکان تماس با این افراد وجود داشته باشد و به متقاضیان پیامک بدهند که برای تکمیل مدارک درخواست کارت هوشمند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. 

به گفته ابوترابی دفاتر پیشخوان مکلف هستند تا بدون دریافت وجه و هزینه نسبت به تکمیل مدارک متقاضیان که با مشکل مواجه هستند اقدام کنند. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد کارت ملی صادر شده است، ادامه داد: سه فرآیند برای صدور کارت ملی هوشمند وجود دارد، یکی از آن ها تامین بدنه کارت هوشمند است که چاپخانه دولتی متولی آن هستند. تراشه گذاری نیز توسط یک شرکت دولتی صورت می گیرد. سازمان ثبت احوال مرکز صدور کارت هوشمند ملی است. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ما مشکلی برای صدور کارت هوشمند ملی نداریم، تصریح کرد: تولید بدنه کارت به دلیل مشکلاتی که به دلیل تامین اعتبار در چاپخانه ملی وجود دارد ما تاکنون ۵ میلیون کارت تولید داخل به ما ارائه شده است و ما در سازمان ثبت احوال بلافاصله کارت های هوشمند را برای هموطنان صادر کرده ایم. 

ابوترابی تاکید کرد: تاکنون قریب به ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و بیش از ۶۱ میلیون نفر نیز مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند. ما نیز منتظر تامین بدنه کارت از سوی دستگاههای متولی هستیم تا بتوانیم صدور کارت را با سرعت زیاد انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه ما ظرفیت تولید ماهیانه ۲ و نیم میلیون کارت هوشمند ملی را داریم، خاطرنشان کرد: وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال از طریق سازمان برنامه و بودجه و هم از طریق وزارت اقتصاد دارایی پیگیر رفع مشکلات و تامین بدنه کارت هستند. 

وی تاکید کرد: اگر بدنه کارت تامین شود ما در ظرف ۴ الی ۵ ماه می توانیم برای تمام متقاضیان که درخواست کارت ملی هوشمند داشته اند کارت صادر کنیم. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره کارت اولی ها نیز گفت: افرادی که به سن ۱۵ سالگی تمام می رسند شناسنامه شان را عکس دار کرده و پس از آن کارت هوشمند ملی درخواست می دهند و اقدامات لازم برای آنها نیز انجام می شود. بین یک میلیون ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تعداد نوجوانانی هستند که به طور متوسط سالانه واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی می شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز