خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

۱۱۰۰ ملک شهرداری بدون مجور شورای شهر "به غیر" واگذار شدند/ چهار پنجم باغات تهران از دست رفته بودند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۰۴۵

عضو شورای شهر تهران، گفت: «از بیش از ۳ هزار ملک شهرداری، ۱۱۰۰ ملک بدون مجوز شورای شهر به غیر واگذار شدند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب زاده در گردهمایی طرفداران محمد سالاری، کاندیدای دور ششم شورای شهر تهران، گفت: «از زمانی که شورای پنجم روی کار آمد برای تغییر رویکرد تصمیم گرفتیم. در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که باید روی چند موضوع متمرکز شویم؛ مانند قراردادها و پیمان‌ها.» 

وی افزود: «در نتیجه به محض ورود به شورای شهر، طرح‌هایی را آماده کردیم. یکی از اولین طرح‌ها موضوعات مربوط به باغات بود. چهار پنجم باغات تهران از دست رفته بودند و تنها یک پنجم آن‌ها باقی مانده بودند. در اولین گام، خواستار توقف صدور پروانه برای باغات شدیم ما سطح اشغال باغات را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد رساندیم؛ البته این ۳۰ درصد در برهه‌ای به ۴۵ درصد رسید و حتی تا ۸۰ درصد در طبقه منفی ۱ سطح اشغال داشت.» 

وی با بیان اینکه بخش کثیری از املاک شهرداری به غیر واگذار شده بودند، گفت: «از بیش از ۳ هزار ملک شهرداری که در دوره‌های گذشته واگذار شده بودند، ۱۱۰۰ مورد به غیر واگذار شدند.» 

وی افزود: «از ۹۰۰ ملک تاکنون ۶۰۰ ملک را پس گرفته‌ایم و برای ۳۰۰ ملک هم حکم قانونی گرفته‌ایم. همه املاک را بدون مجوز شورای شهر واگذار کرده بودند. در واقع اختیار واگذاری آن‌ها را از شورای شهر گرفته بودند و به سازمان املاک شهرداری سپرده بودند اما حتی در بسیاری از املاکی که به غیر واگذار کرده‌اند، کاربری که تایید شده بود را هم رعایت نکرده‌اند؛ برای نمونه یک ملک که کاربری حسینه داشت را به مبل فروشی تبدیل کرده بودند.» 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل این فراکسیون در شورای پنجم، گفت: «۱۱ نفر از اعضای شورای شهر عضو این فراکسیون شدند تا بر مسائل کارگری نظارت داشته باشیم؛ چراکه در گذشته پرداخت حداقل دستمزد و پرداخت حقوق مربوط به تعطیل کاری، شب کاری، اعطای مرخصی و… رعایت نمی‌شدند.» 

حبیب زاده، تصریح کرد: «همچنین حقوق کارگران پیمانکاری با شاغلان قرارداد مستقیم هم‌تراز شد. همه اینها با کمک آقای محجوب، دبیرکل خانه کارگر عملی شدند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز