خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سامانه هوشمند پرونده مجرمان حرفه‌ای در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۰۰۳

​با حضور سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها، برای اولین بار سامانه هوشمند ثبت پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در بازداشتگاه اوین راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، طی جلسه‌ای که با حضور سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات، مدیر کل ساماندهی مراکز نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان‌های استان تهران و نمایندگان معاونت امور سامانه‌ها و هوش قضایی مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در بازداشتگاه اوین برگزار شد، ضمن معرفی سامانه جدید ثبت پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، راه‌های همکاری و دسترسی اطلاعات توسط مراجع قضایی بحث و بررسی شد.

سیدرضا حسینی سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها در این جلسه با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه اظهار کرد: سیستم جدید مکاتبات قضایی موسوم به «سمپ»، برای سهولت دسترسی مراجع قضایی و مسئولان زندان‌ها جایگزین سیستم میروفایلر خواهد شد.

حسینی ادامه داد: امروز با راه‌اندازی سه سامانه مهم در بازداشتگاه اوین به عنوان یکی از مراکز بزرگ کشور، پرونده و اطلاعات زندانیان تجمیع و به راحتی در دسترس مراجع قضایی و مسئولان اجرای احکام خواهد بود و روند رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این سیستم مکاتبات مراجع و زندان‌های استان به صورت مستقیم انجام و تا حد زیادی از اطاله دادرسی و روند نامه‌نگاری‌های اداری جلوگیری می‌شود که نتیجه آن تعیین تکلیف سریع‌تر زندانیان خواهد بود.

حسینی همچنین گفت: سامانه جدید پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات ثبت‌شده توسط نیروی انتظامی، مراجع قضایی و زندان یک‌جا متمرکز شود، به دفتر دادستانی استان ارسال شود و در صورت نیاز، کاربران و مسئولان مشخص‌شده، به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

مدیرکل ساماندهی مراکز نظام نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه گفت: قبلاً اطلاعات این قبیل زندانیان به صورت لوح فشرده به دفتر دادستانی ارسال می‌شد ولی از امروز با راه‌اندازی سامانه جدید، اطلاعات به صورت آنلاین در شبکه موجود بوده، روند بررسی‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود.

خرم‌آبادی افزود: این سامانه در دو بخش زندانیان سابقه‌دار و حرفه‌ای را تفکیک و تا اواسط تیرماه در کل کشور راه‌اندازی می‌شود. از سوی دیگر جهت حفظ امنیت جامعه، همزمان با آزادی یا اعزام به مرخصی هر یک از مجرمان حرفه‌ای به اطلاع نیروی انتظامی خواهد رسید، این اقدام نیز قبلاً به صورت نامه انجام می‌شد ولی از امروز سیستمی و به‌روز خواهد بود.

همچنین در این جلسه، حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران با تقدیر از تلاش‌های معاونت امور سامانه‌ها و هوش قضایی مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه و دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها تأکید کرد: راه‌اندازی سیستم‌های بروز در زندان‌ها، موجب کاهش اطاله دادرسی و در نتیجه جمعیت کیفری بوده، از سوی دیگر با افزایش بهره‌وری، دسترسی به فرآیند دادرسی و اطلاعات پرونده‌ها را نیز تسهیل می‌کند.

حیات‌الغیب ادامه داد: استان تهران با توجه به وسعت استان و مهاجرپذیر بودن، بیشترین آمار جمعیت کیفری کشور را در زندان‌ها پذیرش کرده و ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان اولویت اصلی اداره‌کل زندان‌های استان است و اجرای این امر تنها با صرف هزینه، وقت و استفاده از ابزار و دانش متخصصان، اقدامات تربیتی محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: معاونین قضایی، مسئولان اجرای احکام و دفتر فناوری اطلاعات زندان‌های استان تهران همگام با قوه قضائیه و سازمان جهت به‌روزرسانی اطلاعات زندانیان تلاش می‌کنند و امید است تا پایان ماه جاری به نتایج ارزشمندی نائل شویم.

در ادامه سامانه جدید مکاتبات و ثبت پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و مقرر شد با آموزش تیمی از کارکنان زندان‌ها، بزودی امور شناسایی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز