خبرگزاری کار ایران

کلاس‌های غیرحضوری برای ورودی‌های مهر ماه دانشگاه‌ شریف

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۸۰

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه دانشجویان ورودی‌های جدید از مهر در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی نخواهند یافت، گفت: تا پایان پائیز تمامی دانشجویان کشور واکسینه می‌شوند و بر این اساس ترم دوم سال تحصیلی جدید برای همه دانشجویان حضوری خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمود فتوحی در سی و دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ که امروز در دانشگاه خواجه نصیر در حال برگزاری است با تأکید بر اینکه آرزوی ما حضور فیزیکی بیشتر دانشجویان در دانشگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر اغلب دانشجویان ما به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور فیزیکی دارند و می‌توانیم بگوییم و حتی خوابگاه‌های دانشگاه نیز فعال است و دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز اسکان یافتند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اخیراً جلسه‌ای را به همراه برخی از دانشگاه‌های دو حوزه بهداشت و علوم به همراه مسئولین معاونت فرهنگی و آموزشی در وزارت بهداشت جلسه‌ای با معاون بهداشتی برگزار کردیم و خواستار افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها شدیم تا راهکارها و فرایندهای حضور فیزیکی دانشجویان از ابتدای مهر در دانشگاه‌ها را بررسی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین خاطر نشان کرد: ما در جلسه با مسئولان وزارت بهداشت تأکید کردیم که همه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند به سمت حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها حرکت کنند یعنی همه دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از اول مهر ماه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها بیشتر باشد. به خصوص اینکه در حال حاضر برخی از دانشجویان به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های سال ۹۸ و ۹۹ به سمتی حرکت می‌کنند که ممکن است بدون دیدن دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

فتوحی تأکید کرد: در جلسه با وزارت بهداشت تأکید شد که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند و حدود ۸۷ هزار استاد و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور داریم. بر این اساس بدون واکسیناسیون امکان افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: وزارت بهداشت تاکید کرد تا شهریور ماه همه اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها واکسینه خواهند شد چرا که هر دانشجویی از مهرماه به هر تعدادی در دانشگاه حضور داشته باشد باید همه اساتید و کارمندان واکسینه شوند. علاوه بر آن تا آخر شهریورماه حدود ۵۰۰ هزار دانشجو واکسینه خواهد شد و باید دو وزارت علوم و بهداشت هماهنگی داشته باشند تا مشخص شود تا چه سطحی از این دانشجویان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که دانشگاه‌ها ابتدا واکسیناسیون دانشجویان را از دانشجویان کارشناسی آغاز کنند و بعد از اینکه وضعیت آن‌ها در خوابگاه‌ها و دانشگاه مشخص شد بعد از آن به سمت واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی حرکت کنیم. بر این اساس تا دی ماه یک میلیون نفر دانشجو و در آبان و آذر نیز هر ماه یک میلیون دانشجو واکسینه می‌شوند و تا پایان پائیز تمامی جامعه دانشگاهی واکسن کرونا خواهند زد.

فتوحی با بیان اینکه ترم دوم سال آینده همه دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند، گفت: ترم اول مهر ماه حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارکنان در داخل دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد. دانشجویان شهرستانی نیز می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان وزارت بهداشت واکسینه شدند، اظهار کرد: مابقی دانشجویان جز ۳ میلیون ۲۰۰ دانشجویی هستند که تا آخر پاییز واکسیناسیون می‌شوند.

پیشنهاد ما این بود که شروع حضور فیزیکی دانشجویان از دوره تحصیلات تکمیلی آغاز شود و احتمال زیاد نمی‌توانیم ورودی‌های ۱۴۰۰ را در دانشگاه پذیرش کنیم. چرا که واکسیناسیون دانشجویان ابتدا از کسانی شروع خواهد شد که دانشجو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز