خبرگزاری کار ایران

نیروی انتظامی هیچ پیشنهادی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۱۵۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: نیروی انتظامی در چند سال اخیر هیچ پیشنهادی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی به هیئت دولت ارائه نکرده است.

به گزارش ایلنا، سردار سید "کمال هادیانفر" درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: برابر قانون برای افزایش نرخ جرایم رانندگی چند دستگاه باید با هم پیشنهاد داشته باشند و طی جلسه‌ای بین فرمانده ناجا، وزیر کشور و وزیر راه صورتجلسه امضا شود تا برای افزایش به هیئت دولت پیشنهاد شود که در این چند سال اخیر هیچ پیشنهادی از جانب ما نبوده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۳۹۹ صرفا دو درصد افزایش بر میزان نرخ جرایم رانندگی برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده بودند که آن نیز برای کمک به همه کسانی است که در حوزه بهزیستی آسیب دیده هستند که این دو درصد افزایش پیش‌بینی و اعمال شد؛ هرچند که اجرای آن مشکلاتی نیز برای پلیس به همراه داشت به خاطر اینکه اعمال نرخ افزایش جریمه ما را دچار مشکل می‌کند، اما به هر حال این افزایش دو درصدی اعمال شد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: دربودجه سال ۱۴۰۰ بنا به پیشنهاد کمیسیون تلفیق این دو درصد تبدیل به ۵ درصد شد و ۵ درصد معیار افزایش نرخ جرایم شد که از ۱۹۱ کد جریمه‌ای که ما در کشور داریم بر اساس ابلاغ‌ها در ۴۵ کد امکان اعمال ۵ درصد افزایش جریمه مقدور نیست که ما آن را به دولت، سازمان مدیریت، خزانه‌دار کل و بانک مرکزی اعلام کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵ درصد (عدد خورده ای) در این چهل و پنج کد جریمه‌ای که وجود دارد، شکل اعشاری به خودش می‌گیرد بانک‌ها قادر نیستند شناسه قبض و شناسه پرداخت برای پیامک‌های اعمال جریمه تولید (صادر) کنند.

سردار هادیانفر گفت: لذا در این ۴۵ کد افزایش ۵ درصدی دچار مشکل شد، اما در مابقی کد‌های اعمال جریمه از این ۱۹۱ کد جریمه این ۵ درصد اعمال می‌شود که آن افزایش (۵ درصد) نیز صرفاً برای سازمان بهزیستی، پزشکی قانونی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز توسط وزارت راه پیش‌بینی شده است.

وی درباره ارائه خدمات در سایت راهور ۱۲۰ نیز افزود: مشکلی که در این سایت وجود داشت این بود که مالکان وسایل نقلیه نمی‌توانستند بعد از رویت میزان جرایم نسبت به اخذ پرینت اقدام کنند و باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و با پرداخت هزینه، پرینت دریافت می‌کردند، اما اکنون در سایت راهور ۱۲۰ از سه روز گذشته این ظرفیت را به وجود آورده ایم که قابل استفاده است و تمام مالکان وسایل نقلیه موتوری می‌توانند زمان رویت میزان جریمه نسبت به اخذ پرینت از چاپگر‌های خانگی اقدام کنند و نسبت به پرداخت آن از درگاه که کمترین تاخیر را در واریز به خزانه دارد، استفاده کنند.

فیلم درگیری قاضی با مأمور راهور قدیمی است

سردار هادیانفر همچنین درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری فردی که خود را قاضی دادگستری معرفی می‌کند با مامور پلیس راهور عنوان کرد: اخیراً فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری فردی (درگیری با مامور پلیس راهور) که خود را قاضی دادگستری معرفی می‌کند منتشر شده که وقتی ما آن را بررسی کردیم، مشخص شد که این موضوع مربوط به سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه این فیلم قدیمی است و چیز جدیدی نیست، گفت: اینکه اکنون در این فضای انتخابات از این فیلم‌های قدیمی استفاده می‌کنند یک نوع بد اخلاقی است که توسط برخی از جناح‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ما در حال بررسی این فیلم هستیم تا صحت و سقم فردی که ادعای قاضی بودن دارد و از آن جملات استفاده می‌کند و مأمور پلیس راهور که نیروی قراردادی ما بود و در این درگیری لفظی نیز مشارکت داشته است، مشخص شود.

وی با بیان اینکه مردم عزیز بدانند که این فیلم مربوط به سال ۹۷ است گفت: پلاک خودرو ال ۹۰ در سال ۹۸ از این وسیله نقلیه فک شده و به کسی دیگر واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز