خبرگزاری کار ایران

فعالیت نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت در ایران رسما آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۱۳۴

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

به گزارش ایلنا، سید جعفر حسین پس از ارائه استوارنامه خود به دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رسماً پست خود را در این کشور تحویل گرفت، و نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران شد. این مراسم روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد در دفتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، برگزار شد. 

دکتر حسین در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ به عنوان نماینده کشوری سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. وی پیش از انتصاب به عنوان نماینده کشوری ایران، از ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بوده است. 

دکتر حسین همچنین به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در لیبی (شهریور ۱۳۹۴ – تیر ۱۳۹۸) و سرپرست دفتر نمایندگی این سازمان در تونس (اردیبهشت ۱۳۹۵ – بهمن ۱۳۹۶) خدمت کرده است. در طی این دوره، وی به مدت شش ماه سمت هماهنگ‌کننده مقیم/بشردوستانه را نیز عهده‌دار بود. 

پیش از پیوستن به دفتر لیبی، دکتر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق بود (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴) و برای مدتی نیز همزمان کشور سوریه را پوشش می‌داد. وی از سال ۱۳۸۲ سمت مشاور در قسمت ارتقای سلامت در حوزه خشونت، جراحت و معلولیت را در دفتر منطقه مدیترانه شرقی بر عهده داشت. 

دکتر حسین دارای مدرک دکترای بهداشت عمومی از دانشگاه بلفورد در ایالات متحده آمریکا، مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بیمارستان و خدمات بهداشتی از دانشگاه لیدز، انگلستان، و مدرک پزشکی از دانشگاه پیشاور پاکستان است. دکتر حسین پیش از پیوستن به دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت سمت‌های مختلفی را بر عهده داشته است که از آن جمله می‌توان به مسئول پروژه در حوزه سلامت کودکان در دفتر نمایندگی یونیسف در پاکستان، کارشناس ارشد حوزه سلامت کودکان در دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در پاکستان و هماهنگ‌کننده سلامت در دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان/افغانستان در خلال سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ اشاره کرد. 

دکتر حسین در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ سمت‌های متعددی را در دولت پاکستان بر عهده داشته است، از جمله: معاون برنامه جامع واکسیناسیون، معاون بهداشت منطقه‌ای، جانشین معاونت پزشکی بیمارستان روانپزشکی و مدیر برنامه سلامت زنان در برنامه ملی مراقبت‌های بهداشتی اولیه و تنظیم خانواده. 

دکتر حسین فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه فوریت‌های بهداشتی بویژه در زمینه تقویت نظام بهداشتی پس از وقوع فوریت و مسائل بهداشتی مرتبط با پناهندگان و مهاجران در منطقه و فراتر از آن انجام داده است. ایشان از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ داور حل و فصل اختلافات در دفتر منطقه‌ای بودند. دکتر حسین هدایت طرح‌های متعددی را در سازمان ملل، بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت عهده‌دار بوده و همچنین مقالات متعددی را در مجلات بین‌المللی منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز