خبرگزاری کار ایران

رانندگان واحد اتوبوسرانی حق و حقوق خودشان را می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۵۳

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز ماجرای رسیدگی به حقوف قانونی رانندگان واحد اتوبوسرانی به نتیجه نهایی نرسیده است و اینها فقط حقوق قانونی خودشان که در قانون آمده را می‌خواهند و هیچ چیزی فراتر از آن نمی‌خواهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران در تذکر روز سه شنبه‌ صحن شورای شهر، ضمن قدردانی از تلاش‌های آتش نشان‌ها برای مهار آتش در پالایشگاه شهید تندگویان تهران، بیان کرد: در این اتفاق صحنه‌های زیبایی از مسئولیت پذیری و از خودگذشتگی عزیزان برای نجات شهر و شهروندان به تصویر کشیده شد که شایسته‌ تقدیر و احترام همیشگی است.

وی ادامه داد: همچنین به نوبه‌ خودم ارتحال انبوه بار روحانی مجاهد، سیاستمدار اصلاح طلب، عضو روحانیون مبارز، حجت الاسلام محتشمی پور را خدمت همکاران و مردم تسلیت می‌گویم، ایشان در کارنامه‌ درخشان خود مسئولیت وزارت کشور را در کابینه دوم مهندس موسوی برعهده داشته و همچنین مسئولیت نمایندگی ادوار مجلس سوم و شش، سفیر ایران در سوریه، عضو کمیته مشاوران رهبر معظم انقلاب و مشاور اجتماعی دولت اصلاحات را داشتند.

سالاری افزود: در ادامه لازم می‌دانم از اعضای کمیسیون ماده ۵ شهر تهران تشکر کنم که بعد از سال‌ها پیگیری با همکاری در شورای شهر و مدیران شهرداری در جلسه‌ دیروز بالاخره کلیات اجرای یکی از مهمترین طرح‌های موضوعی، طرح جامع شهر تهران، انتقال حق توسعه برای جبران عدم النفع بسیاری از شهروندان عزیز تهرانی به تصویب رسید.

وی گفت: کاری که ساعت‌ها زمان برده بود و جلسه‌های کارشناسی برای آن گذاشته شده بود، تا محدوده‌هایی از شهر، برای شهروندانی که حقوق‌شان را از طرح‌های شهری نمی‌توانند بگیرند و دچار عدم‌النفع می‌شوند، بررسی شود، چون باید دولت یعنی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی لایحه‌هایی را که طی این سال‌های گذشته ارائه شده مورد بررسی قرار می‌داد، اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها این اتفاق انجام نشد ولی شورا و شهرداری‌های تهران با حمایت اعضای کمیسیون ماده ۵ دیروز این موضوع را به تصویب رساندند.

سالاری ادامه داد: امیدواریم تا شاهد جبران عدم النفع املاک و اراضی در محدوده‌های تاریخی شهر تهران و کسانی که نسبت به احداث باغ و باغداری اقدام می‌کنند باشیم و اقدام اساسی را انجام دهیم.

وی گفت: از رئیس شورا تقاضا دارم تذکرات اعضای شورا در این روز‌ها پیگیری بفرمایید و دستور دهید شهردار محترم تهران پیگیری کنند، ما تذکری در مورد مدیران محلات داشتیم و با آنها یک بخش اقناعی را هم داشتیم و نهایتا پذیرفتند باید مدیران محلات کارفرمای سرای محلات نباشند که اموال آنها توقیف شود.

سالاری افزود: همچنین تذکری در مورد بازگرداندن حدود یک هکتار سرانه‌ی خدماتی در منطقه خاک سفید گلشن که متاسفانه طی ماه‌های گذشته علیرغم اینکه آنجا سرای محله ساخته شده است ودر حالی که از سالن ورزشی آن استفاده می‌شود اما واگذار شده؛ البته مالکیتش برای شرکت توسعه لویزان بوده است، شهرداری پول آن سرای محله را گرفته و این کار اساساً با رویکرد استراتژی آقای حناچی و مدیران شهرداری و شورای شهر سنخیتی ندارد.

وی گفت: تقاضای من از شما این است که این موضوع را پیگیری کنید و نکته آخر اینکه رسیدگی به مشکلات کارگران و رانندگان واحد اتوبوسرانی است که این دوستان طی چندین جلسه در دفتر شما حضور پیدا کردند، در کمیسیون حمل و نقل ترافیک حضور پیدا کردند، همکاران ما دکتر حبیب زاده، خانم امانی و مهندس علیخانی حرف‌های اینها را گوش دادند و نهایتاً با حضور مسئولین شرکت واحد و معاونت منابع انسانی مصوبه‌ای تصویب شد که این موضوع اجرایی شود اما هنوز متاسفانه به نتیجه نهایی نرسیده است و اینها فقط حقوق قانونی خودشان که در قانون آمده را می‌خواهند و هیچ چیزی فراتر از آن نمی‌خواهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز