خبرگزاری کار ایران

عضور شورای شهر تهران:

خطرات جانی ناشی از وجود تاسیساتی چون پالایشگاه ری برای ساکنین آن منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۲۵

خلیل آبادی با بیان تذکر خود خطاب به وزارت نفت و سازمان محیط زیست گفت: دو پالایشگاه و تاسیسات نفتی و مخازن گازی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی اعم از آلایندگی آب، هوا و خاک را پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صحن شورای شهر بیان کرد: من یک گلایه‌مندی از هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران که نمایندگان مردم در مجلس هستند دارم، و آنچه می‌گویم بر اساس یافته‌های خودم طی چهار سال فعالیتم در شورای پنجم است. آقایان آرش حسینی، نظری و دوستانی که صلاحیتشان مورد تردید قرار گرفته است و سایر اعضای شورای پنجم که من در خدمتشان بوده‌ام، جز پاکی، صداقت و مردم دوستی در ایشان ندیده‌ام. همچنین خواهرانم خانم نژادبهرام و خانم نوری که با تلاش وافر خود در شورا برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های این شورا در حفظ حقوق شهر و شهروندان کوشیدند. 

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: ناسپاسی است اگر صلاحیت این افراد برای عضویت در شورا مورد تایید قرار نگیرد. امیدوارم همانطور که مقام معظم رهبری از شورای نگهبان خواسته‌اند جبران صورت بگیرد ولی متاسفانه جبران نکردند، حداقل نمایندگان محترم مجلس که خودشان برآمده از رای مردم هستند به هم صنف‌های خودشان و نمایندگانی که در شورا هستند جفا نکنند و این افراد را در لیست تاییدیه‌ها قرار دهند. 

عضو شورای شهر تهران ضمن خوش آمد گویی به اعضای سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: همه ما باید از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان تشکر کنیم. 

وی با بیان تذکر خود خطاب به وزارت نفت و سازمان محیط زیست گفت: دو پالایشگاه و تاسیسات نفتی و مخازن گازی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی اعم از آلایندگی آب، هوا و خاک را پدید آورده است. از همه مهمتر حضور این تأسیسات خطرات جانی برای ساکنان، خطرات مالی و آلایندگی را برای همگان خصوصاً شهروندان ری، باقر شهر، کهریزک و روستاهای اطراف آن را به دنبال دارد. 

خلیل آبادی اضافه کرد: متاسفانه اخیرا نیز در پالایشگاه مذکور شاهد یک آتش‌سوزی مهیب بودیم که این حادثه در محوطه پالایشگاه رخ داد و خوشبختانه با سرعت عمل آتش نشانان محترم و سایر مسئولان حریق اطفا شد. اما در صورت‌عدم مهار آتش می‌توانست یک فاجعه عظیم انسانی را رقم بزند. 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اکنون بدین وسیله به وزارت نفت و سازمان محیط زیست تذکر می‌دهم، همان گونه که در سال ۹۶ در محضر آقای کلانتری تذکر داده بودم؛ به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی برای مردم خصوصاً ساکنان اطراف پالایشگاه نفتی و انبارهای حجیم گاز که در مجاور پالایشگاه‌ها قرار دارند تدابیر لازم را اتخاذ کنند زیرا کوچکترین اتفاق می‌تواند یک انفجار بزرگ و خطرات جانی فراوان را به دنبال داشته باشد. 

وی ادامه داد: از اینرو از دو دستگاه مذکور، سایر مسئولان محلی و ملی درخواست دارم ضمن پیشگیری از چنین رخدادی رعایت اصول ایمنی و مسائل زیست محیطی را نیز حائز اهمیت بشمارند. زیرا فاضلاب نفتی پالایشگاه ری در زمین‌های مجاور خود رسوب کرده و منجر به تخلیه و تخریب یکی از روستاهای اطراف شده است. همچنین آب، هوا و زمین روستاهای دیگر را نیز دچار معضل کرده و گازهای متصاعد شده از پالایشگاه ری هوای شهر را نامطلوب کرده است. 

خلیل آبادی گفت: از وزارت نفت می‌خواهم توسعه در آن منطقه برای فعالیت صنایع پرخطر این چنینی را متوقف کنند و برای انتقال این صنایع به محیط‌های غیر مسکونی تدابیری بیندیشند. همچنین سازمان محیط زیست بر فعالیت این صنایع و نصب فیلترهای ویژه اقدام کند و گزارش‌های لازم را به مسئولان ارائه دهد. 

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: ضمن قدردانی از آتش نشانی خصوصاً آتش نشانان پالایشگاه شهرداری تهران، شهرداری کهریزک و باقرشهر که در این آتش سوزی چون گذشت جان برکف ایستادن امیدواریم دیگر شاهد حادثه در آن تأسیسات نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز