خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

واگذاری سالانه ۷۰ هزار وام مسکن و زمین به جانبازان و ایثارگران/افزایش مبلغ وام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۹۹۶

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحاتی درباره ارائه تسهیلات زمین و وام مسکن به جانبازان و ایثارگران ارائه کرد.

«محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اعطای وام مسکن به جانبازان و ایثارگران و کافی نبودن میزان وام مسکن گفت: ما هم قبول داریم که مبلغ وام نسبت به سبد تامین مسکن کمتر است. اما امسال نسبت به سال گذشته میزان وام ها افزایش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته بانامه نگاری هایی که با استانداری ها داشتیم قرار شد زمین ساخت مسکن را نیز بنیاد شهید برای جامعه هدف تامین کند. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همچنین امسال مبلغ وام مسکن افزایش خوبی داشت. به طور مثال وام مسکن روستایی که مبلغ ۶۰ میلیون تومان بود به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است همچنین وام مسکن در شهرهای کوچک از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان و در کلانشهرها از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. 

پاکدل خاطرنشان کرد: اگر جانباز هم آورده ای داشته باشد با توجه به اینکه زمین هم از طریق بنیاد شهید در اختیار آنها قرار می گیرد و با افزایشی که در مبلغ وام ها صورت گرفته می توان امیدوار بود که ایثارگران بتوانند صاحب خانه شوند.

به گفته وی آنچه که بنیاد شهید موظف به انجام آن است بحث قوانینی است که حاکم بوده و براساس این قوانین اعطای یک وام و همچنین زمین به جانبازان و ایثارگران پیشنهاد شده است. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی از ایثارگرانی که فاقد منزل هستند و می توانند از این تسهیلات استفاده کنند شده است، گفت: برای ما سالانه واگذاری ۷۰ هزار وام و زمین پیش بینی شده است. معمولا عملکرد سالانه ما نیز حدود ۵۰ هزار نفر است که از این تسهیلات استفاده می کنند. 

پاکدل خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی شده است که افرادی که در گذشته از این تسهیلات استفاده کرده و وام مسکن تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت کرده و اقساط آن را پرداخت کرده اند می توانند برای تبدیل منزل به احسن از این تسهیلات استفاده کنند یعنی می توانند منزل خودشان را فروخته و از این تسهیلات برای تغییر منزل شان استفاده کنند. 

وی ادامه داد: ضمن اینکه در طرح ساخت و ساز ایثارگران زمین به مبلغ سال ۶۹ است همچنین از عوارض ساخت و شعبات معاف هستند. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که در تهران این زمین ها در کجا قرار دارد، گفت: در تهران فقط یک مورد در پرند بوده است. اما در ۷۲ هزار نقطه از ۳۰ استان تفاهم اولیه با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است. 

پاکدل با بیان اینکه میزان وام و نوع پرداخت تسهیلات با توجه به میزان درصد جانبازی افراد متفاوت است، گفت: برخی از افراد هم مشمول وام و همین زمین می شوند اما برخی از ایثارگران مانند جانبازان کمتر از ۲۵ درصد فقط مشمول دریافت وام می شوند همچنین برای مشمولین دریافت زمین از ۵۰۵ هزار نفر واجد شرایط تا به امروز برای ۱۸۰ هزار نفر واگذاری صورت گرفته است و مابقی باید در طی امسال و سال های آتی انجام شود. 

وی درباره پرداخت تسهیلات وام و زمین مسکن به شهدای مدافع حرم و فاطمیون گفت: این تسهیلات شامل همه افراد ایثارگر خواهد شد اما در خصوص شهدای مدافع حرم افرادی که دارای تابعیت ایرانی شده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند اما برای مابقی افراد که تابعیت آنها هنوز برطرف نشده با مشکل سند مواجه هستیم. انشالله پیگیر تابعیت این افراد هستیم تا برطرف شود. با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان هماهنگی هایی شده که تا بتوانیم خدماتی را نیز برای این افراد در نظر بگیریم. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تشکیل پرونده برای افرادی بومی مناطق جنگی که به دلیل برخورد با مین دچار مصدومیت و مجروحیت می شوند گفت: این افراد می توانند به فرمانداری ها مراجعه کرده و براساس قانون برای آنها تشکیل پرونده شده و در بنیاد بررسی شده و تحت پوشش قرار می گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز