خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان زندان ها با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

فراخوان نخبگان برای همفکری در کاهش زندانیان زن در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۹۱۱

رییس سازمان زندان ها از فراخوان نخبگان برای همفکری در کاهش زندانیان زن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها، محمد مهدی حاج محمدی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: لازم است از نگاه امام خمینی (ره) به مقوله زندان و زندانی نگاه کنیم.

 رئیس سازمان زندان های کشور با بیان اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از اهداف امام خمینی ره هنوز محقق نشده است،گفت: تمام تلاش ما براین است که بتوانیم به منویات امام راحل جامع عمل بپوشانیم. 

وی با تاکید براینکه نگاهی متعالی تر از نگاه امام خمینی ره نداریم، افزود: امام خمینی ره فرمودند "زندان باید مدرسه آموزش و تربیت اخلاق باشد". در همین راستا باید کاری کنیم که زندانی به انقلاب و اسلام علاقمند شود لذا امام خمینی (ره) در این باره تکلیف ما را مشخص کردند.

 وی با تاکید براینکه فاصله زیادی برای رسیدن به این اهداف داریم،بیان کرد: برای تحقق آرمان های امام و رهبری معظم، تنها نگهبانی و نگهداری از زندانیان کافی نیست بلکه  باید در زندان اصلاح ودرمان نیز صورت گیرد. 

رئیس سازمان زندان های کشور تاکید کرد: دولتمردان ما در خصوص طبقه بندی زندانیان با جرائم مختلف می توانند کمک نمایند و این امر نیازمند توجه جدی به اعتبارات عمرانی و فرهنگی است. 

وی تاکید کرد: نسخه های اصلاح و تربیت بدون توجه به ریشه ها نمی تواند منجر به اصلاح شود. حاجی محمدی با اشاره به تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان خراسان جنوبی گفت: با انگیزه ویژه به خراسان جنوبی آمده ایم چرا که تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان، خبر خوشحال کننده ای است که باید شاهد تکرار آن در سطح کشور باشیم. 

وی با بیان اینکه ۳درصد از زندانیان کشور را بانوان تشکیل می دهند، افزود: با کمک جامعه نخبگانی کشور باید این آمار را نیز به صفر  برسانیم

اشتغال و کمک به زندانیان اولویت کار دادگستری استان است/جابجایی ساختمان اداره کل زندان های استان تا پایان سال 

حجت الاسلام حمیدی نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز رسیدگی وکمک به اشتغال زندانیان از اولویت دادگستری استان است، افزود:  در دوره جدید تحول ویژه ای در سازمان زندانیان بوجود آمده و روحیه جهادی برای کمک به زندانیان حاکم شده است.

 وی تعطیلی کانون اصلاح و تربیت را یکی از مهمترین اقدامات این دوره تحول در سازمان زندان ها دانست و تصریح کرد: امروز باید با کمک مسئولان و همت سازمان زندان ها به سمت تعطیلی زندان زنان حرکت کنیم و شاهد این باشیم که هیچ مجرم زنی در کشور نداشته باشیم. 

حجت الاسلام حمیدی در پایان خطاب به استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظارمی رود تا با همت استانداری  و تا پایان سال جاری انتقال اداره کل زندان های خراسان جنوبی به سایت اداره صورت گیرد.

 خوشبختانه امروز فضای خوبی در دستگاه قضایی بوجود امده است/بسیاری از بزهکاری های نشات گرفته از فقر و معیشت خانواده ها است

 حمید ملانوری نیز در دیدار با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم به معنای واقعی زندان ها در استان تعطیل شوند، تصریح کرد: بسیاری از بزهکاری ها نشات گرفته از فقر ونیاز های اولیه خانواده ها است که منجر به جرم و جنایت می شود. 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی برخوردار از منابع بسیار زیادی در سطح کشور است،افزود: کمک مردم و بخش خصوصی باعث کاهش آمار بزهکاری ها در کشور می شود.

 وی با اشاره به تعطیل شدن کانون اصلاح وتربیت خراسان جنوبی عنوان کرد: می توان مانند کانون اصلاح و تربیت، امار بسیاری از زندانیان استان را نیز کاهش داد. 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بخش زیادی از زندانیان استان بومی خراسان جنوبی نیستند و باید استان خود منتقل شوند.

 وی یادآورشد:امروز جای امیدواری است که با کمک خیرین و همت سازمان زندان ها  بیشتر زندانیان جرائم غیر عمد و مالی به آغوش خانواده باز می گردند. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: فضای خوبی در دستگاه قضایی بوجود آمده است و امید به اصلاح و تربیت، کار فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه دولت می تواند برای کمک به خانواده های زندانیان آسیب پذیر و امر اشتغال ومسائل فرهنگی ایشان کمک کند، افزود: در خصوص اختصاص اعتبار جهت انتقال ساختمان اداری اداره کل تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. 

ملانوری گفت: ۷۵ درصد معادن زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی است ودر حال حاضر ۴ معدن طلا در حال فراوری است. 

وی در پایان، کشاورزی و گردشگری را از دیگر مزیت های خراسان جنوبی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان دارای ۳ ثبت جهانی و بیش از هزار ثبت ملی در عرصه گردشگری است. دادگستری خراسان جنوبی نقش موثری برای تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان داشته است. 

غلامرضا روشان نیز در این دیدار با بیان اینکه دستگاه قضایی استان به صورت ویژه برای تعطیلی کانون اصلاح تربیت وارد عمل شده بود، گفت:اگر حمایت دادگستری خراسان جنوبی نبود این مهم محقق نمی گردید. 

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی، کمبود اعتبارات و نبود ساختمان اداری برای زندانهای استان را از مشکلات این اداره کل دانست و گفت: ساختمان اداری این سازمان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیازمند اعتبار و نگاه ویژه استاندار برای اتمام آن است.

 روشان با اشاره به اینکه  تصفیه خانه زندان مرکزی بیرجند از دیگر مشکلات ما در سازمان زندان استان است، تصریح کرد:باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم آسیب پذیری زندانیان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز