خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

تاکید بر لزوم مستندسازی ابتکارات و اقدامات دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۴۰

معاون درمان وزارت بهداشت از مراکز درمانی و پروژه‌های توسعه‌ای حوزه درمان تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی جهرم و فسا با هدف بررسی روند ارائه خدمات، شیوه اجرای پروتکل‌ها، تجهیزات و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه‌ای و رفع چالش‌هایی که می‌تواند افتتاح این مراکز را نزدیک کند، بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نخستین برنامه از سفر یک روزه خود به مقام شامخ شهدای گمنام در جهرم ادای احترام کرد. 

وی در این بازدید به همراه ملک‌پور رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت همچنین از بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی جهرم بازدید و در نشست دانشگاهی به استماع گزارش عملکرد دانشگاه در دوران کرونا پرداخت. 

جان بابایی در این نشست گفت: شهرستان جهرم به لحاظ موقعیت و وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص از جمله شهرهایی است که تاکنون توانسته خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت خوبی به مردم ارائه دهد. 

وی افزود: در حال حاضر باید برای کاهش لود بیماران در مرکز استان از ظرفیت‌های خوب شهرستان‌هایی استفاده کنیم که قابلیت پوشش درمانی آن‌ها بالاست و جهرم از جمله شهر‌هایی است که این پتانسیل را دارد. 

وی گفت: در این بازدید با توجه به صحبت‌های نماینده جهرم و رییس دانشگاه، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا چالش‌های تجهیزاتی این بیمارستان را بر طرف نماییم. 

معاون درمان ادامه داد: بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم یکی از بهترین بیمارستان‌ها در کشور است که افتتاح آن می‌تواند در سطح منطقه و یا حتی در سطح ملی، در رشته‌های مختلف، خدمات درمانی با کیفیت به مردم عزیز ارائه دهد. 

محمد رحمانیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در جلسه‌ای که با حضور معاون درمان وزات بهداشت برگزار شد، درباره بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی که دومین بیمارستان فوق تخصصی در جنوب منطقه فارس است گفت: این بیمارستان می‌تواند خدمات ارزشمند و با کیفیت به مردم شریف جهرم و شهرستان‌های اطراف آن ارائه دهد. 

وی افزود: با افتتاح و فعالیت این بیمارستان بسیاری از خدمات درمانی به مردم عزیز ارائه می‌شود که دیگر نیاز به ارجاع به سایر مراکز درمانی نخواهد بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما نگهداشت نیروهای متخصص و فوق تخصص در این شهرستان و ماندگاری پزشکان است. 

وی ادامه داد: امیدواریم در این بازدید با حمایت و پیگیری شما آنچه از نیاز‌های تجهیزاتی بخصوص تجهیزات پیشرفته باقی مانده است بر طرف شود تا این مرکز بتواند کار خود را با قدرت آغاز کند. 

رحمانیان گفت: مراکز درمانی جهرم در فرآیند گردشگری سلامت، علاوه بر پوشش درمانی منطقه، میزبان مردم عزیز شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار نیز هست. 

وی گفت: مردم عزیز لایق دریافت بهترین خدمات درمانی و بهداشتی هستند که آرزوی ما این است با به بهره برداری رسیدن این بیمارستان بدون هیچ کاستی این خواسته محقق شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت سپس با سفر به شهر فسا از بیمارستان در حال احداث ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) این شهر بازدید و در نشست با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی فسا به بحث و تبادل نظر در خصوص بیان مشکلات و چالش‌ها در حوزه سلامت بخصوص حوزه درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی فسا پرداخت. 

جان بابایی در نشست با هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مستندسازی و استفاده از ابتکارات و تجربیات موفق دانشگاههای علوم پزشکی در بحران کرونا بعنوان الگویی برای آیندگان خواهد بود. 

وی گفت: استفاده از خرد جمعی اساتید، پزشکان و مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و مستندسازی اقدامات و تجربیات خاص و ارزشمند در مقابله با بیماری کرونا بعنوان الگویی موفق برای کنترل بحرانهای احتمالی آینده در حوزه سلامت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌ها مورد توجه مسئولین وزارت بهداشت است. 

معاون درمان ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت، بیان کرد: درسی که از کرونا آموختیم این بود که با داشتن دانشگاههای علوم پزشکی توانستیم کرونا را مدیریت کنیم و چه بسا اگر دانشگاه‌ها نبودند و مانند قبل از انقلاب فقط تکیه بر مرکز بهداشتی داشتیم، نمی‌توانستیم در مقابله با کرونا موفق باشیم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه همیشه تولید فکر و دانش دارد، افزود: تجربه میدانی نشان داد که کارها و اقداماتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، فراتر از آن موضوعاتی است که در وزارت بهداشت تدوین می‌شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دستاورد بزرگ این است که دانشگاه‌ها را تقویت کنیم، ادامه داد: اقدامات پرستاران و پزشکان در دوران کرونا در شهرهای دانشگاهی متفاوت‌تر و بهتر از دیگر مناطق کشور بود. 

جان بابایی بر لزوم مستندسازی ابتکارات و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی فسا در دوران کرونا تاکید کرد و افزود: این ابتکارات باید ثبت شود تا در بحران‌های احتمالی آینده مورد استفاده دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار گیرد. 

انجام بیش از ۳۸ هزار تست Pcr در فسا

در ادامه، علی اصغر خالقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به عملکرد دانشگاه در دوران کرونا بیان کرد: بیش از ۳۸ هزار تست Pcr انجام شده که بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شد و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۳ هزار بیمار در بخش ویژه کووید۱۹ بیمارستان بستری شدند. 

وی گفت: مردم شهرهای اطراف و شرق استان فارس، شهرستان فسا را بعنوان قطب درمانی در استان می‌شناسند و این موضوع می‌طلبد که وزارت بهداشت نگاه ویژه و خاصی در ارتقاء زیرساخت‌ها و تجهیزات این شهرستان داشته باشد. 

خالقی بیان کرد: وزارت بهداشت می‌تواند با توجه ویژه و بازتعریف جدیدی در کاهش برخی از وظایف دانشگاههای بزرگ و قطب و تعریف رسالتهای جدید برای آن‌ها، ماموریت‌های تخصصی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و درمانی را به دانشگاههای کوچک و ریشه دار اعطا کند که سبب ماندگاری هر چه بیشتر اساتید و پزشکان متخصص در شهرهای کوچک دانشگاهی می‌شود. 

وی اضافه کرد: در سامانه آواب وزارت بهداشت، بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا بالاترین ضریب اشغال تخت و بالاترین میزان انجام عمل‌های جراحی را دارد که با توجه به این شرایط و پیگیری‌های هیات رییسه دانشگاه، مسئولین وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه با توسعه‌ای شدن بیمارستان امام حسین (ع) موافقت کردند. 

درخواست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا از وزارت بهداشت

در این جلسه همچنین، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا از معاون درمان وزارت بهداشت درخواست کرد: با رایزنی با معاونین و مسئولین وزارت بهداشت در جهت رفع گره‌های حوزه سلامت از جمله تجهیز بیمارستان حضرت امام حسین (ع)، تامین اعتبار درمان بستر بخش نوبندگان و تعیین تکلیف آزمون استخدامی برای رفع مشکلات نیروی انسانی تلاش کنند. 

علیرضا فیروزی بر راه اندازی بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) با تجهیزات و نیروی انسانی کامل تاکید کرد. 

گفتنی است، کمبود پزشکان متخصص، بدهی اقلام مصرفی و دارویی به شرکت ها، نیاز به اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی، لزوم توجه بیشتر به حوزه‌های آموزش و پژوهش، تجویز و مصرف منطقی و علمی داروها بر اساس نتایج بالینی، استفاده از مطالعات و تحقیقات پایه، اجرای مراقبت در منزل و تله مدیسین و مراقبت از گروه‌های پرخطر، اقدامات محله محور و مسجد محور، استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی و نشست‌های تخصصی با گروههای صنفی و اقشار مختلف جامعه در مدیریت و مقابله با کرونا از جمله موارد مطرح شده توسط شورای معاونین دانشگاه و دبیر ستاد کرونای شهرستان فسا در این نشست بود. 

همچنین، ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه و بازدید از بیمارستان ۱۸۴ تختوابی امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های سفر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر ملک پور، رییس اداره نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در فسا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز