خبرگزاری کار ایران

تخریب ۸۰ درصد باغات پایتخت در دوره پیشین مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۶۷

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران مهم‌ترین اقدام های مدیریت شهری پنجم را برای حفظ منافع عمومی پایتخت نشینان تشریح کرد و گفت: چهار پنجم باغات تهران یعنی حدود ۸۰ درصد در دوره قبل مدیریت شهری پایتخت تخریب شد و تنها یک پنجم (بیست درصد) آن باقی مانده و سطح اشغال ساخت و ساز در دوره قبل مدیریت شهری در باغ ها به گونه ای بود که به آن برج باغ می گفتند.

به گزارش ایلنا،‌ افشین حبیب راده عضو شورای شهر تهران در آیین بهره برداری از ۷۲ پروژه منطقه ۲۲ شهرداری تهران گفت: باید تقدیر کنم از کارگرانی که در این پروژه ها فعالیت کردند که اگر آن ها نبودند به طور حتم اتفاقات خوب امروز رخ نمی داد.

حبیب زاده گفت: خدا را شاکرم که شهرداری و شورای شهر تهران توانستند به وعده ای که به مردم برای تغییر رویکرد داده بودند عمل کنند.

وی در تشریح اقدام های مدیریت شهری در دوره پنجم مدیریت شهری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد گلایه مردم بود قلع و قمع باغات بود و شما می دانید که در دوره قبل مدیریت شهری جلسه های کمیسیون باغات غیر علنی بود اما این دوره پرونده باغات به صحن شورای شهر تهران آمد و آرای اعضا شفاف شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: چهار پنجم باغات تهران یعنی حدود ۸۰ درصد در دوره قبل مدیریت شهری پایتخت تخریب شد و تنها یک پنجم (بیست درصد) آن باقی مانده و سطح اشغال ساخت و ساز در دوره قبل مدیریت شهری در باغ ها به گونه ای بود که به آن برج باغ می گفتند و به زبان ساده در طبقه منفی ۱ حدود ۸۰ درصد سطح اشغال وجود داشت.

حبیب زاده گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری طرحی تهیه شد که جلوی ساخت و ساز در باغ ها گرفته شد و ساخت و ساز در باغ ها در یک یا دو طبقه با سطح اشغال پایین تغییر کرد.

وی ادامه داد: ۳۰۰۰ ملک شهرداری تهران در دوره قبل مدیریت شهری پایتخت به افراد غیر واگذار شده بود و این اقدام بدون مجوز شورای شهر تهران بود و پس از بازپس گیری بسیاری از املاک در حال حاضر ۳۰۰ ملک شهرداری در حال تخلیه است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در این دوره مدیریت شهری تنها ۷۰ پروانه بلند مرتبه سازی صادر شد که این عدد در دوره قبل مدیریت شهری بیش از ۵۰۰ پروانه بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، حبیب زاده با بیان این مطلب که امروز تنها بخشی از اقدام های مدیریت شهری پنجم را به عرض مردم رساندم گفت: گزارش جامعی از اقدامات مدیریت شهری در دور پنجم تهیه شده است که به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز