خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۹۵۳

در نشست مجازی با رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان؛ دهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری سیستان و بلوچستان در شهرستان هیرمند افتتاح شد؛ و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان ۵۵۰هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیلندکه با توجه به این آمار نیازمند تعداد ۲۲مرکز مشکلات ویژه یادگیری هستند. در هر مراکز پنج نفر نیروی متخصص و یک نفر مدیر مرکز مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانش آموزان هستند که دوره‌های سه‌ماهه کارورزی را در راستای بهبود کیفیت فعالیت‌ها گذرانده‌اند. 

در ادامه این نشست رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: این مراکزحلقه اتصال آموزش‌وپرورش عادی و آموزش‌وپرورش استثنایی بوده، و در حقیقت تجلی عینی رویکرد بهره ورانه هستند. 

وی ادامه داد: تأثیر مداخلات به هنگام در مسیر رشد و تعالی دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مؤثر و کارآمد است و به‌عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود. 

سید جواد حسینی بابیان اینکه شش مرکز جامع تشخیصی و ارائه خدمات آموزشی توان‌بخشی و مشاوره‌ای در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک هفتمین مرکز باهدف تکمیل چرخه ارائه خدمات موردنیاز دانش‌آموزان در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی گردد. 

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از سه میلیارد تومان به تأمین تجهیزات توان‌بخشی و توان افزایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و می‌توان گفت آموزش و پرورش استثنایی همچون گذشته در این راستا کانون توجه مسئولین ستادی در وزارت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز