خبرگزاری کار ایران

چمران در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نهایی نشده است/ تاکنون به گزینه‌‌های تصدی پست شهرداری فکر نکردیم/ روی هوا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۷۰۹

رییس سابق شورای شهر تهران درباره اسامی پیشنهادی شهردار آینده تهران که از سوی شورای وحدت اعلام شده است، گفت: ما هنوز لیست خود را تهیه نکردیم. البته افرادی که معرفی شدند جای آنها روی سر ماست و شخصیت‌های برجسته و کاملا مورد اعتماد هستند که بحثی روی آن نیست، اما هنوز لیست اعضای شورا را تهیه نکردیم چه برسد به شهردار.

"مهدی چمران" رییس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های اصولگرایان در صورت ورود به شورای شهر تهران در دوره ششم اظهار کرد: به برنامه‌هایی فکر کردیم، اما الان نمی‌دانیم چه گروهی روی کار می‌آید. ممکن است افراد مختلفی با برنامه‌های مختلف حضور داشته باشند که بر اساس آن رویکردهای کلی انتخاباتی تنظیم خواهد شد، اما با تعدادی از افرادی که بیشتر با آنها کار کردیم برنامه‌ای را در نظر داریم و بر اساس سناریوهای مختلف برنامه‌ریزی‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.

او ادامه داد: اما این برنامه را باید زمانی که به لیست نهایی رسیدیم با هماهنگی بیشتر به عنوان برنامه لیست نهایی اصولگرایان ارائه دهیم. 

چمران در پاسخ به این سوال که رویکرد کلی و تمرکزتان بر روی چه مسایلی در حوزه شهری است؟ تصریح کرد:  اولویت‌بندی‌هایی موجود را در نظر می‌گیریم. اولویت‌بندی‌ها مشخص است و نظرسنجی‌هایی برگزار کردیم که در آ‌ن اولویت‌های مردم را از آنها پرسیدیم که بر اساس آن  مسئله حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوا و بافت فرسوده در اولویت‌های اول مردم تهران قرار دارد و برنامه‌ها را بر همین اساس تنظیم خواهیم کرد. البته اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز در اولویت ما قرار دارد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود:‌ البته این برنامه‌ها مربوط به اکنون نیست و از کارشناسان در اندیشکده‌ها و دانشکده‌های همکار نیز نظرخواهی کردیم. در همین رابطه مجموعه‌ پرسش‌هایی برای دانشگاه‌های مختلف معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی ارسال شد و نظرات آنها نیز اخذ شد و یک مجموعه کلی در این زمینه با اتکا به تحقیقات آماده شده است. البته مسایل تحقیقاتی قبلی و تجربیات گذشته نیز در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن برنامه کلی را تدوین کردیم و به مردم اعلام خواهیم کرد.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا با اسامی پیشنهادی شهردار آینده تهران که از سوی شورای وحدت اعلام شده است، اتفاق نظر دارید؟ اظهار کرد: ما هنوز لیست خود را تهیه نکردیم. البته افرادی که معرفی شدند جای آنها روی سر ماست و شخصیت‌های برجسته و کاملا مورد اعتماد هستند که بحثی روی آن نیست، اما هنوز لیست اعضای شورا را تهیه نکردیم چه برسد به شهردار.

او اضافه کرد: لیست ما باید در انتخابات حضور یابد، رای بیاورد و به شورا وارد شود و در شورا نظر بدهند که چه کسی شهردار باشد. معتقد به اینکه از الان به گزینه شهردار فکر کنیم نبودیم، چرا که برای آن فرصت است و اکنون نیروی خود را برای به نتیجه رساندن لیست شورا متمرکز کردیم.

چمران در پاسخ به این سوال که اگر لیست اصولگرایان در انتخابات پیروز شود، رییس شورا چه کسی خواهد بود؟ گفت: اگر لیست رای آورد و وارد شورا شد، آنجا برای این گزینه فکر می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا خودتان به ریاست شورا فکر می‌کنید؟ اظهار کرد: هیچ گونه پیش‌بینی در این زمینه نکردیم و اصلا معلوم نیست در لیست قرار بگیریم یا نه و آیا مردم ما را انتخاب بکنند یا نه. بر روی هوا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز