خبرگزاری کار ایران

اعتبار ۳۲ هزار میلیارد مدیریت بحران کشور برای رفع تنش آب شرب شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۰۲

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تصویب ۳۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آب شرب شهری و مدیریت خشکسالی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به وجود مشکلات آبی در تمامی استان‌های کشور گفت: مطابق قانون مدیریت بحران کشور تمامی دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران باید وظایف خود را با جدیت دنبال نمایند البته سازمان مدیریت بحران کشور هم تمام تلاش خود برای هماهنگی و پشتیبانی را بکار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  با تاکید بر افزایش ضریب نفوذ بیمه هم در بخش کشاورزی و هم‌ سایر بخش های مسکونی و تجاری  اظهار داشت: پیگیری های متعدد برای جبران خسارات عشایر متاثر از خشکسالی در سازمان مدیریت بحران کشور انجام شده و بنا شد خرید دام های عشایر و دامداران توسط وزارت جهاد کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

نجار با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در همه استان‌ها ادامه داد: تبعات منفی خشکسالی که موجب کاهش تولیدات در بخش کشاورزی شده باید مورد توجه جدی قرار بگیرد زیرا امنیت غذایی مردم به این موضوع گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ در گذشته هزینه شد و امسال نیز حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: برای رفع تنش آب شرب شهری و مدیریت خشکسالی در سال جاری اعتباری به مبلغ ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت بحران کشور پیشنهاد و به تصویب هیات دولت رسیده است که سهم استان مرکزی از این اعتبارات ۳۳۰ میلیارد ریال می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز