خبرگزاری کار ایران

تولید شیرخشک رژیمی کامفورت برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۵۴

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تولید ۶ فرآورده در حوزه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در داخل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهادر صیدمحمدیان رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو مبنی بر حمایت از تولید داخل و خودکفایی کشور، اظهار کرد: پس از تولید غذای ویژه بیماران فنیل کتونوریا( PKU)  برای اولین بار در کشور، فراخوان تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای وارداتی ویژه، صادر و شرکت های تولیدکننده نسبت به تولید این فراورده‌ها ورود کرده و درحال اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید فرآورده ویژه بیماری PKU با نام Lactomil PKU ، شیرخشک رژیمی NAN LF و NAN Comfort ، شیرخشک های رژیمی Truevital AR و Truevital CMA و Truevital Comfort  و  غذای ویژه MCT OIL  شده اند.

وی افزود: خوشبختانه نمونه آزمایشی فرآورده ویژه بیماری PKU تولید شده پس از اخذ تاییدیه های لازم از آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید.

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه  فرآورده های تولید شده پس از اخذ تائیدیه های لازم در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امید است با تکیه بر دانش و توانایی داخلی در این زمینه از واردات این فرآورده ها بی نیاز شویم و همگام با ممالک پیشرفته دنیا در این زمینه، به تولید این فرآورده ها بیفزاییم.

حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه

صیدمحمدیان با اشاره به تولید شیرخشک های هیدرولیز شده Comfort نیز برای اولین با در کشور، گفت: صدور مجوز ساخت این فراورده نیز در حال بررسی و طی کردن الزامات لازم است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه براساس ضوابط و دستورالعمل های معتبر داخلی و بین المللی صادر می شود، عنوان کرد: قطعا با نظارت های سازمان غذا و دارو فراورده های تولیدی تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، خاطرنشان کرد: تمامی درخواست های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز