خبرگزاری کار ایران

نسل جدید آشپزخانه‌های مجهز به فناوری‌های نوین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۱۴

آیین افتتاح نسل جدید آشپزخانه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجهز به فناوری‌های نوین سیستم بخار مرکزی پخت ترکیبی، در ۱۰ استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین افتتاح نسل جدید آشپزخانه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجهز به فناوری‌های نوین سیستم بخار مرکزی پخت ترکیبی، در ۱۰ استان با حضور ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاونان دانشگاه در محل دانشکده شریعتی تهران و همچنین حضور مجازی روسای مراکز استانی، معاونین و مسئولین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

در این مراسم مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با تقدیر از زحمات مسوولین دانشگاه در برگزاری این مراسم بیان داشت: اموری که در حال حاضر جهت ارتقای رفاه خدمات دانشجویان در حال انجام است، در آینده نزدیک آثار مفیدی را در پی خواهد داشت که باعث می‌شود ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش عوارض تغذیه ای، این دانشگاه به سمت بهداشت و سلامت محوری در امر غذای دانشجویی، حرکت کنند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از یک محرومیتی در حوزه‌های زیرساختی به طور عام و در حوزه دانشجویی به طور خاص برخوردار است، ولی خوشبختانه با نگاه توسعه‌ای رییس دانشگاه، خیز خوبی برای برطرف کردن این محدودیت‌ها برداشته شده است که امیدواریم این نگاه عدالت محور ادامه پیدا کند. البته از این جهت، وظیفه‌ی مدیران آموزش عالی در برابر این دانشگاه سنگین‌تر می‌شود چرا که توسعه و پیشرفت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رسالتی که دارد، ضمن پر کردن حلقه‌ی مفقوده علم و عمل در جامعه، مهارت‌های لازم را در کنار آموزش تئوری، به دانشجویان ارائه می‌دهد.

مطیعی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نوع خود یک وزارتخانه با پراکندگی جغرافیای است که کار مدیریت را بسیار سخت می‌کند اما با جدیت و پیگیری دوستان امیدواریم بر این محرومیت تاریخی غلبه شود و دانشگاه هم از لحاظ رفاهی و هم آموزشی بتواند سرآمد باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که نگرانش هستیم بازگشایی دانشگاه‌ها در ایام پسا کرونا می‌باشد که با مشکلاتی در هزینه ها، مواجه می‌شویم، البته از یک جهت خوشحالیم چرا که دانشگاه بدون دانشجو نوعی فضای رکود را ایجاد می‌کرد و امید آن را داریم با همت وزارت بهداشت و مجموعه‌ی دستگاه‌های ذیربط، دانشجویان به این فضاها بازگردند. البته ما در سال ۱۴۰۰ برنامه و طرح‌های ارتقاء را پیش رو داریم و همچنان حمایت خود را در مسیر توسعه‌ی زیرساخت‌های دانشگاه، ادامه خواهیم داد.

صالحی عمران در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای دست اندرکاران طرح‌های ارتقاء مراکز دانشگاه، اظهار داشت: خدا را شاکریم که با کمک و همراهی ستاد، استان‌ها و نهادهای امور دانشجویی و صندوق رفاه توانستیم سیستم نسل جدید آشپزخانه‌های دانشگاهی مجهز به فناوری‌های نوین در۱۰ استان راه اندازی و افتتاح نماییم. این سیستم جدید آثار و منافع زیادی هم از لحاظ مصرف انرژی و هم مدیریت سبز و سیستم بهداشتی در پی دارد که حتی می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دانشگاه در تمامی ابعاد برنامه‌های تحولی خود را داشته است و اساس کار ما ارائه خدمات آموزشی مناسب و شایسته به دانشجویان می‌باشد و امروز هم افتتاح ارتقاء آشپزخانه‌های این مراکز یکی از برنامه‌های تحولی دانشگاه بوده است. این سیستم جدید آثار و منافع زیادی هم از لحاظ مصرف انرژی و هم مدیریت سبز و سیستم بهداشتی در پی دارد که حتی می‌تواند الگویی مطلوب جهت ارتقاء و بهره وری برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

مهندس رحیمی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیانات خود ضمن ابراز خرسندی از این اقدام، بحران کرونا را علیرغم محدودیت‌ها و پیامدهای منفی که به همراه داشت، فرصتی دانست تا خلاقیت‌ها و توانمندی‌های نهفته شکوفا شود.

وی با اشاره بر اینکه این اتفاق خوب که امروز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رخ داد و ما شاهد عملیاتی شدن آن بودیم (در بعد تغذیه‌ی سالم) علاوه بر خلاقیت مطلوب، به نوعی سبک زندگی سالم هم به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: «شما دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به خوبی از عهده‌ی این تغییر مطلوب و اشاعه‌ی آن برآمده‌اید و کارهای سخت‌تری بخاطر پراکندگی جغرافیایی در پیش دارید که یقینا با همتی که در شما وجود دارد به خوبی انجام خواهید داد.»

گفتنی است ارائه‌ی گزارشی از بهسازی، تجهیز و ارتقای آشپزخانه‌ها و مزیت‌های آن در تعدادی از مراکز توسط دکتر مهدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رباط جزی مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه و همچنین افتتاح بر خط آشپزخانه‌های استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، اذربایجان غربی، یزد، هرمزگان، خوزستان و دانشکده شریعتی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز