خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۲۷۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست، گفت: باید شرح وظایف حوزه بین الملل دانشکده‌ها بر اساس شرایط آن‌ها تدوین و به آن‌ها ابلاغ شود.

به گزارش ایلنا،‌ عباسعلی کریمی در نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدردانی از تلاش روسای دانشکده‌های این دانشگاه طی ماه‌های گذشته، گفت: در همه‌گیری کووید ۱۹ که شرایط آموزشی تغییر کرد و رویکرد آموزش مجازی، در کنار سایر کارهای دانشکده‌ها در دستور کار قرار گرفت، روسای دانشکده‌ها مانند دیگر قسمت‌های دانشگاه و پابه‌پای بیمارستان‌ها فعالیت کردند که جا دارد از تلاش‌های آنان تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه پرچم آموزش، پژوهش و بین‌الملل در کنار حوزه درمان در دانشگاه برافراشته است، افزود: باوجود ماه‌ها خستگی و کار طاقت‌فرسا در حوزه درمان و خدمات دانشگاه در مقابله با کووید ۱۹، ممکن بود حوزه آموزش، پژوهش و بین‌الملل دانشگاه مورد غفلت قرار گیرد اما چنین اتفاقی نیفتاد و پرچم آموزش، پژوهش و بین‌الملل در کنار خدمات دیگر برافراشته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مصوبات شورای دانشگاه درخصوص پیشنهاد تصویب پژوهشکده مشترک با دانشگاه تهران، گفت: ما همکاری بسیار خوبی با دانشگاه تهران در همه زمینه‌ها داریم و این روابط دوستانه برکات بسیاری به همراه داشته است.

کریمی در خصوص برنامه‌های هفته آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه صدای حوزه آموزش در دانشگاه بلند است، افزود: سیاست کلی دانشگاه در حوزه بین الملل این است که نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود. شرح وظایف معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها نیز باید بر اساس شرایط هر دانشکده تدوین شود.

کریمی افزود: در سال ۱۴۰۰ این نخستین نشست هیئت‌رئیسه با روسای دانشکده‌هاست که برگزار می‌شود در این جلسه تهیه گزارش عملکرد ۴ساله دانشگاه موردبررسی قرار می‌گیرد. همکاران هیئت‌رئیسه اصرار داشتند کارهای مثبتی که در این ۴ساله انجام‌شده و باید ادامه پیدا کند و یا نقاط قوت و ضعفی که در کار بوده و بیان آن می‌تواند برای آیندگان راهگشا باشد، در قالب گزارش عملکرد ۴ساله دانشگاه تدوین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه این گزارش برای مدیریت آینده دانشگاه مؤثر است، افزود: دانشگاه خانه ماست و جابه‌جایی مسئولیت‌ها در دانشگاه، مانند ادارات دیگر نیست که افراد از سیستم منفک شوند. بلکه در هر جابه‌جایی افراد به محل اصلی کار خود بازمی‌گردند لذا با این نگاه و با هدف کمک به برنامه‌ریزی آینده دانشگاه، این گزارش عملکرد در حال تدوین است. در مرحله اول قرار بود این گزارش در سطح معاونت‌های دانشگاه باشد، که بعد تصمیم گرفتیم بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها نیز با زاویه دید خود مسائل دانشگاه را بیان کنند.

در ادامه محمدعلی صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران به موارد اصلاحی آیین نامه دیپلم پژوهشی مرکز استعدادهای درخشان و مرکز پژوهش‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: دیپلم پژوهشی برنامه ۲ساله‌ای است که حدود ۱۰ سال پیش در شورای دانشگاه مصوب شده و درحال اجرا است. باتوجه به تجربیات این سال ها، همکاران، خواستار ایجاد تغییراتی در آن شدند که در جلساتی این اصلاحات مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی آن برای تایید نهایی در شورای دانشگاه مطرح می‌شود.

وی در توضیح اهداف بازنگری این دوره گفت: به منظور ارزیابی دوره‌ای از عملکرد برنامه دیپلم پژوهشی و ایجاد امکان بهره مندی از مزایای دوره برای فراگیران و همچنین در نظر گرفتن پیشنهاد خبرگان و مسئولان دوره‌های پژوهشی، این دوره مورد بازنگری قرار گرفته است.

سپس صحرائیان پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی و مدیریت مصرف آنتی بیوتیک‌ها و پژوهشکده الکتروتکنیک سرطان با دانشگاه تهران را مطرح کرد مورد تصویب اعضا شورا قرار گرفت.

همچنین امیرعلی سهراب‌پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی براساس امتیاز ارتقا، برگزیدگان بخش آموزشی جشنواره ابن سینا و برگزیدگان کشوری جشنواره آموزشی شهید مطهری را مطرح کرد.

وی گزارشی از برنامه‌های هفته آموزش که از ۱ تا ۵ خرداد امسال برگزار شد ارایه کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های مفصلی از انواع رویدادهای آموزشی با سلیقه‌ها و تخصص‌های مختلف برگزار شد، بعضی پانل‌ها به صورت بین المللی بود و حدود ۵۰ متخصص و سخنران و حدود ۳ هزار ۵۰۰ شرکت کننده در این برنامه‌ها حضور داشتند.

سهراب‌پور با اشاره به کسب مقام‌های برتر در جشنواره کشوری شهید مطهری گفت: در این هفته از سامانه توانمندسازی آموزشی اعضای هیئت علمی رونمایی شد و از این پس تمامی فرآیندهای مرتبط به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز