خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:

تمامی پایگاه‌های سنجش نوآموزان، به اتاق اکوستیک تجهیز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۵۲

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران و رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران گفت: تمامی پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، به اتاق اکوستیک تجهیز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این نشست بابیان این که ۶۰پروژه از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران در حال ساخت است، گفت: از این تعداد ۳پروژه شامل یک مدرسه جسمی-حرکتی، یک سالن چندمنظوره برای دانش آموزان جسمی-حرکتی و یک مدرسه اتیسم مربوط به آموزش‌وپرورش استثنایی است. 

حسینی بابیان این که تربیت‌بدنی و تجهیزات ورزشی جز ضروریات تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی دانش آموزان با نیازهای ویژه به ۱۰۵نوع تجهیزات توان‌بخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی نیاز دارند که از این تعداد ۱۸قلم مربوط به تجهیزات وزرشی است و در سال جاری ردیف ۵۰میلیاردی برای تجهیزات توان‌بخشی بودجه در نظر گرفته‌شده است. 

معاون وزیر یکی از برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را ساخت سالن‌های ۲۰۰مترمربعی ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس استثنایی عنوان کرد و گفت: ده مدرسه استثنایی استان تهران، زمین موردنیاز برای ساخت این سالن‌ها را دارند که باید تلاش شود این سالن‌های ورزشی باهمت خیرین ایجاد شود. 

وی بابیان این که بر اساس آمایش سرزمین ۲۱۰مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب، موردنیاز است، اظهار کرد: ساخت این مدارس در قالب «طرح از خشت تا بهشت» آغازشده است و از این تعداد ۹مدرسه متعلق به استان تهران است که ۳مدرسه در حال ساخت و ۶مدرسه دیگر مورد نیاز است. 

حسینی با بیان این که تمامی پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح کشور به اتاق آکوستیک تجهیز خواهند شد، گفت: اعتبارات اتاق آکوستیک پایگاه‌های سنجش استان تهران تأمین‌شده است و به زودی ۲اتاق آکوستیک سنجش در شهر تهران و ۲اتاق آکوستیک سنجش در شهرستان‌های تهران، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز