خبرگزاری کار ایران

تمرکز شورای عالی بر ساماندهی شرایط معلمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۹۳

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهار محور تمرکز شورای عالی را «کیفیت ارزشیابی»، «تحول در محتوای آموزشی»، «ساماندهی شرایط معلمی» و «مدیریت مدرسه» دانست.

به گزارش ایلنا، محمود امانی طهرانی در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و رشیدی‌ها، باغچه بان‌ها و رشدیه‌ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه است.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم منشأ اثر فراوانی در انقلاب‌ها ازجمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.

امانی طهرانی ارزان‌ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: صرف بودجه در آموزش‌وپرورش، صدها برابر ارزش‌افزوده در بخش‌های دیگر خواهد داشت.

وی گفت: با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار برای جامعه خواهد داشت و اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش‌وپرورش نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: امروز در شورای عالی آموزش‌وپرورش در ۴ محور تمرکز داریم که «ساماندهی شرایط معلمی» در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.

امانی طهرانی بابیان این‌که «کیفیت ارزشیابی» در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، گفت: «تحول در محتوای آموزشی» با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز از محورهای دیگر تمرکز شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهارمین محور و دغدغه را «مدیریت مدرسه» دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی؛ مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز