خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

رسالت اصلی معلمان شناساندن هویت فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۲۷۷

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت نخستین جشنواره معلمان هنرمند؛ هنرمندی معلمانی که رسالت اصلی‌شان در کسوت ارجمند معلمی، شناساندن هویت فرهنگی به دانش آموزان است را قابل ستایش دانست.

به گزارش ایلنا، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است بنیاد هیچ منزلتی، جاودانه نیست

«هنر» تجلی‌گاه زیبایی‌های نامکشوف خداوند و وسیله‌ای برای ثبت و ضبط احساسات زلال انسانی در قالب‌های خاص است.

هنر یک فعالیت آگاهانه انسانی است که تجربه‌های حسی و عاطفی هنرمند را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد و رهاوردش درک و دریافت حقیقت است و هنرمند، وجدان بیدار، عقل جست وجوگر و ستاره درخشانی که در آسمان هستی می‌درخشد.

بسیار باشکوه و قابل ستایش است هنرمندی معلمانی که رسالت اصلی‌شان در کسوت ارجمند معلمی، «شناساندن هویت فرهنگی» به دانش آموزان است. امروز سخن از معلم هنرمند است گو این که معلم جز هنرمند نمی‌تواند باشد اما «نخستین جشنواره «معلمان هنرمند» این بستر را مهیا کرد تا آفرینش‌های دست توانا و اندیشه پویای این سرمایه‌های آموزش و پرورش بیشتر دیده و شنیده شود و چه اتفاق مبارکی است این فراخوان بزرگ کشوری برای آنکه چهره تابناک معلمان محجوب و بی‌حاشیه دنیای هنر به‌روشنی بازنمایانده شود.

نخستین جشنواره «معلمان هنرمند» که مبتنی بر تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین، طراحی شده است با حضور ۲۱۰۰۰ معلم هنرمند از سراسر کشور در حالی به کار خود پایان می‌دهد که راه درازی تا رسیدن به کشف و معرفی همه هنرمندان عرصه آموزش و پرورش، در پیش رو داریم.

امیدوارم امتداد این رویداد بزرگ فرهنگی - هنری، در سال‌های آتی در جامعه معلمان کشور، بهانه‌ای برای توجه بیشتر به استفاده از زبان و بیان هنری در فرآیند تعلیم و تربیت باشد و موجبات ارتقای هرچه بیشتر سرمایه‌های فرهنگی کشور در آموزش و پرورش را فراهم آورد.

ضمن تشکر و قدردانی از تمامی شرکت‌کنندگان و عرض تبریک به برگزیدگان این رقابت ارزشمند از معاونت پرورشی و فرهنگی و تمامی بانیان این حرکت ارزنده تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق روزافزون برای این عزیزان دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز