خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشگاه تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری بی‌طرف است/ دانشجویان در افزایش مشارکت بسیار تاثیرگذار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۱۱۰

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: تشکل‌های دانشگاهی با توجه به تنوعی که دارند، می‌توانند در آگاه‌سازی عموم جامعه و همچنین افزایش مشارکت نقش مهمی داشته باشند.

«محمدعلی زارع چاهوکی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فعالیت‌های دانشگاه تهران و تشکل‌های دانشجویی در ایام انتخابات گفت: تشکل‌های سیاسی دانشگاه تهران ۵ تشکل بزرگ هستند. ما در مجموع ۶۲ دفتر تشکل اسلامی داریم که بسیج دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی و انجمن عدالتخواهی دانشجویی نیز از جمله آن‌ها هستند. 

وی افزود: برنامه ما این بود که از حدود یک ماه قبل بسترهایی که دانشجویان برای برگزاری برنامه‌هایشان نیاز دارند را آماده کنیم البته این را هم توجه داشتیم که مراسم‌ها همگی مجازی هستند. در این قسمت هم امکانات به این شکل بود که مهمانان به تعداد محدود در دانشگاه حضور داشته باشند، اما پخش برنامه به شکل مجازی و برخط خواهد بود. 

زارع خاطرنشان کرد: این نکته را هم اعلام کردیم کاندیداهای تایید صلاحیت شده می‌توانند در جلسات مجازی و حضوری البته با تعداد حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر شرکت کنند. علاوه بر این جلسات شورای معین و هیئت نظارت بر تشکل‌ها هم برای صدور مجوزها هر هفته تشکیل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در زمان انتخابات گفت: خوشبختانه در مدت اخیر برنامه‌های خوبی از سوی تشکل‌های دانشجویی ارائه شد.

وی در پاسخ به این سوال که در میان کاندیداهای ریاست جمهوری از چه کسانی برای حضور در دانشگاه تهران دعوت کرده‌اید؟ گفت: با توجه به اینکه دانشگاه بی‌طرف است، دعوتی از سوی دانشگاه انجام نمی‌شود. بلکه تشکل‌ها آزاد هستند با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارند از کاندیداهای تایید صلاحیت شده دعوت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از اسفند سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد دانشجویان دیگر در محیط‌های دانشگاهی حضور پیدا نکردند و دانشگاه روح و نشاط طبیعی خودش را از دست داد. از طرفی وقتی برنامه‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شود هیجان، شور و نشاط به خصوصی دارد اما در فضای مجازی این نشاط را نمی‌توان ایجاد کرد. 

وی افزود: از طرف دیگر نکته‌ای که وجود دارد فراگیر بودن فضای مجازی است که باعث می‌شود افراد متعدد که دانشجوی سایر دانشگاه‌های کشور هستند بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. همچنین نکته‌ای که از سال‌های قبل نیز وجود داشته تغییر در فضای تبلیغاتی است. اکنون نسبت به گذشته تبلیغات را کمتر در فضای فیزیکی می‌بینیم، زیرا تبلیغات و فعالیت دانشجویان در شبکه‌های مجازی اتفاق می‌افتد. 

وی در خصوص نقش دانشجویان در انتخابات گفت: دانشجویان هم مطالبه‌گر بوده و هم آرمان گرا هستند و می‌توانند در این مهم نقش داشته باشند. از طرفی دانشجویان بی‌تکلف بوده و به شکل مستقل عمل می‌کنند و طبیعتا دیدگاه‌ها و مواردی که بیان می‌کنند می‌تواند تاثیرگذار باشد. به خصوص تشکل‌های دانشگاهی با توجه به تنوعی که دارند، می‌توانند در آگاه‌سازی عموم جامعه و همچنین افزایش مشارکت نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز