خبرگزاری کار ایران

رئیسی خبر داد:

ممنوعیت سفر بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه/جریمه یک میلیونی برای تردد در شهرهای قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۷۷

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: ممنوعیت سفر بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه همین هفته تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ماه در ستاد ملی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، بیان کرد: ما در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا در بعضی از شهرهای آن در حال افزایش است که این یک زنگ خطر و هشدار است که باید به آن دقت شود.

وی ادامه داد: دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت و سیرجان، شهر بابک در سرپل ذهاب کرمانشاه، بندرعباس جاسک، بندر خمیر، رو دان، قشم میناب در استان هرمزگان جزو ۱۳ شهرستانی هستند که وضعیت‌شان از نارنجی فراتر رفته و به قرمز تبدیل شده و باید مراقبت شوند.

رییسی افزود: ممنوعیت سفر بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه همین هفته تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ماه در ستاد ملی مورد تایید قرار گرفت.

وی گفت: بنابراین سفر در این بازه زمانی ممنوع است و به دنبال ممنوعیت تردد بین استانی، جریمه یک میلیونی برای تردد در شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای نارنجی و زرد برقرار است که این ممنوعیت بین همه استان‌ها بدون توجه به رنگ بندی شهرها است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رییس جمهور و حضور همه اعضا برگزار شد و مروری بر وضعیت بیماری در سطح دنیا داشتیم. متاسفانه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در هندوستان با سرعت بالایی افزایش پیدا می‌کند و میزان موارد ابتلا در این کشور نیز همچنان بالاست.

وی ادامه داد: کشور انگلستان موج ویروس جهش یافته انگلیسی را پشت سر گذاشته و مجددا در اکثر شهرهای این کشور بحث ویروس جهش یافته هندی وجود دارد و این ویروس جایگزین شده، اما این جایگزین شدن ویروس جهش یافته هندی نکته مهمی است و سوش غالب، دیگر ویروس انگلیسی نیست و ویروس هندی جایگزین سوش انگلیسی شده است.

رئیسی افزود: با توجه به اینکه در انگلستان حجم واکسیناسیون بالا رفته و علیرغم درگیری با ویروس هندی، اما میزان مرگ و میر ناشی از بیماری بالا نرفته است و این نشان دهنده‌ی تاثیر واکسیناسیون است که البته نکته امیدبخشی است و  در کشور خودمان، در اکثر استان‌ها خوشبختانه همچنان روند نزولی بیماری طی می‌شود و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری در حال کاهش است.

وی گفت: اما نکته مهم آن است که در برخی استان‌ها به به ویژه جنوب و جنوب شرق کشور مواردی از افزایش بیماری در برخی شهرها را داریم که نشان می‌دهد باید در آن مناطق منتظر باشیم و سریع‌تر عمل کنیم و حواس‌مان باشد اگر کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد سوش جدید هندی می‌تواند اکثر شهرها را درگیر کند و این موضوع هشدار است.

رئیسی در مورد وضعیت واکسیناسیون ادامه داد: تا امروز بالغ بر ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است که شامل  گروه‌های کادر بهداشت و درمان که در فاز یک تزریق‌شان انجام شده، گروه‌های بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال و بالای ۷۰ سال است که البته واکسیناسیون‌شان برخی از این گروه‌ها در حال انجام است.

رئیسی ادامه داد: حدود ۸۷۸ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون داریم و ۱۹ پایگاه خودرویی راه‌اندازی شده است که تمام مراکز استان‌ها در پی این هستند که مراکز خودرویی را راه‌اندازی کنند.

وی گفت: همچنین ظرفیت تزریق واکسن روزانه ما الان تا ۳۰۰ هزار واکسن در روز است، گرچه فعلا این ظرفیت پر نشده است و رکورد تزریق واکسن ما  ۲۰۰ هزار واکسن در روز بوده است که به شرط تامین این عدد می‌تواند افزایش یابد و ما بسیار امیدواریم تا پایان خرداد واکسیناسیون افراد سالمند را انجام دهیم و از تیرماه افراد دارای بیماری‌های خاص مانند افراد دیالیزی، هموفیلی، افراد پیوند عضو شده را واکسینه کنیم که اطمینان حاصل کنیم زیرا افراد در معرض خطر هستند.

رئیسی ادامه داد: موضوع مهم دیگر که امروز در مورد آن صحبت شد، موضوع آموزش بود که در ایام کرونا مدارس و دانشگاه‌ها جزو اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند و با اینکه آموزش مجازی برقرار بود اما مشکلاتی هم به وجود آمد، زیرا هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و به خصوص آموزش حضوری برای دانش آموزان کلاس اول تا سوم بسیار مهم است، بنابراین در حال بررسی هستیم و سعی می‌کنیم در مرداد واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه و دانشجویانی که در خوابگاه یا دانشگاه حضور بیشتری دارند انجام شود.

وی ادامه داد: در تلاش و برنامه ریزی هستیم تا با همکاری دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و مردم هر چه سریع‌تر به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برویم و در مجموع ارزیابی از وضعیت کلی کرونا در کشور مثبت است.

رییسی گفت: البته به جز چند استان جنوبی و شرقی که در برخی شهرها روند صعودی دارند، در کل کشور روند موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور نزولی است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در پایان تاکید کرد: در پایان هم یادآوری می‌کنم از همه افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون برای واکسیناسیون با آنان تماس گرفته نشده، می خواهیم در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا با دریافت پیامک نوبت بگیرند و در همان زمانی که در پیامک اعلام شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند و اصلا افراد بدون نوبت مراجعه نکنند تا باعث تجمع و صف نشود و سلامت افراد دیگر و خودشان را به خطر نیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز