خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزارت بهداشت؛

سومین نشست هم اندیشی و تشریک تجارب مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۶۳

در سومین جلسه از سلسله نشست‌های هم اندیشی مراکز تحقیقاتی کشور به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تشریح تجارب پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در مدیریت چالش‌های تحقیقاتی پرداخته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سومین نشست هم اندیشی و تشریک تجارب پژوهشکده‌های علوم پزشکی به دعوت فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور باقر لاریجانی رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و اعضای هیات علمی پژوهشگاه، با هدف بررسی راهکارهای مدیریت بهینه و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی تشکیل شد. 

سازماندهی و ایجاد تشکیلات منسجم در زمینه پژوهش‌های بنیادی

در ابتدای این نشست، نجفی هدف از تشکیل این سلسه جلسات هم اندیشی را سازماندهی و ایجاد تشکیلات منسجم در زمینه پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و مداخله‌ای در راستای بسط و گسترش نوآوری و همچنین افزایش توان پژوهشی کشور در تولید علم و تجاری‌سازی دانش، برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات به صورت مداوم و هدفمند راهی برای افزایش تعاملات هر چه بیشتر بین پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی است که می‌تواند منجر به ایجاد زیرساختی مناسب در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و نیازهای کلان ملی شود. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تقدیر از دکتر لاریجانی و تمامی اعضای پژوهشگاه به دلیل فعالیت‌ها و تجارب ارزنده‌ی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم طی سالیان متمادی جهت برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های کلان ملی، از پژوهشگاه به عنوان مرکزی پیشرو یاد کرد که با در اختیار گذاشتن دانش، تجارب و دستاوردهایش با سایر مراکز دانشگاهی می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف نظام سلامت کند. 

تشکیل پژوهشگاه علوم غدد و مراکز تحقیقاتی با رویکردی میان‌رشته‌ای جهت حل مشکلات حوزه علوم غدد 

همچنین در ادامه لاریجانی ضمن معرفی ساختار پژوهشگاه، به شیوه‌های مدیریت پژوهشگاه جهت دستیابی به اهداف و چشم اندازهایی که پژوهشگاه همواره به دنبال دستیابی و تحقق بخشیدن به آن‌ها بوده است پرداخت. 

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم خاطر نشان کرد: پژوهشگاه علوم غدد و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه آن، با رویکردی میان‌رشته‌ای جهت حل مسائل و مشکلات مختلف حوزه علوم غدد تشکیل شده است. 

وی پس از آن به معرفی اجمالی مرکز تحقیقاتی، ساختار ارتباطی بین مراکز و چگونگی جذب منابع که منجر به کسب تجارب و دستاوردهای ارزنده شده است پرداخت. 

لاریجانی افزود: پژوهشگاه علوم غدد طی ۲۵ سال خدمات ارزنده‌ای که در حوزه علوم بالینی ارائه داشته است، توانسته دستاوردهای بسیار چشمگیری در سطح ملی و بین‌المللی کسب کند که آن را ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه محققین، اساتید و تمامی اعضای پژوهشگاه در مراکز تحقیقاتی مختلف می‌داند. 

آمادگی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم جهت همکاری و افزایش تعلامات با تمامی دانشگاه‌ها

در ادامه این جلسه دکتر ندا مهرداد، معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه، به معرفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه و روش‌های تامین و توانمندسازی منابع انسانی و دکتر فرشاد فرزادفر، رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر، به شرح استراتژی ها، ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پژوهشی که به ایجاد یک ساختار نظام‌مند در جهت تولید دانش می‌انجامد، پرداختند. 

همچنین رامین حشمت، رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، به نقش پژوهشگاه در اجرای پیمایش‌های ملی و مطالعات جمعیتی اشاره داشت. 

در ادامه انسیه نسلی رییس مرکز تحقیقات دیابت، ضمن معرفی پروژه‌های بالینی و خدمات یکپارچه کلینیک‌های دیابت پژوهشگاه، به بیان تجربیات در جهت کاربردی‌سازی و عمومی‌سازی دانش و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه پرداخت. 

افشین استوار رییس مرکز تحقیقات استئوپروز نیز در مورد شبکه‌سازی و ارتقای تعاملات فی مابین در سطح ملی و بین المللی توضیحاتی را ارائه کرد. 

عطااله پورعباسی رییس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه، توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری را امری مهم دانست که نتایج تحقیقات پژوهشی را به بالین بیمار برده و به تولید دانش هدفدار و جهت‌مند کمک می‌کند. 

در پایان لاریجانی تاکید کرد: پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم جهت همکاری و افزایش تعلامات با تمامی دانشگاه ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش و پژوهش آمادگی لازم را دارد. 

گفتنی است، در انتهای جلسه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بحث و تبادل نظر در زمینه فرصت‌های همکاری مشترک با پژوهشگاه پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز