خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ممنوعیت هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۰۰

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت: برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیر دولتی در زمان پدیرش و ثبت نام ممنوع است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران، با تأکید بر اصل تکریم والدین، اظهار کرد: در راستای انسجام و هماهنگی در ستاد ثبت نام استان ها، تبیین فرآیند ثبت نام، مصاحبه‌های خبری و پاسخگویی به ابهامات و اطلاع‌رسانی ضروری است.

وی از راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام خبرداد و افزود: راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام، افزایش سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش را به دنبال خواهد داشت.

حکیم زاده بر ثبت نام در موعد مقرر تأکید و اضافه کرد: علیرغم وجود این سامانه، در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق محروم و کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی، تأکید می‌شود برای پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان، از سیستم نوبت دهی استفاده شود.

وی ادامه داد: در راستای رعایت اصول تربیتی و اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه؛ برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیر دولتی در زمان پدیرش و ثبت نام ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی، تصریح کرد: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از اول خردادماه و به صورت حضوری در حال انجام است، البته بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه‌های سنجش در بدو ورود، ثبت نام آن‌ها قطعی خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای اطلاع‌رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها و دانش آموزان، موقعیت جغرافیایی مدارس، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات مدرسه از طریق شبکه شاد و پورتال‌های خبری استانی و منطقه ای، اطلاع‌رسانی می‌شود.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به زمان‌بندی‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌های انجام شده، فرآیند ثبت نام همانند سال قبل به خوبی انجام شود.

وی از افزایش آمار دانش آموزان، در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته، خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، در پایه اول ابتدایی، کاهش ثبت نام داشتیم که ناشی از خودداری برخی از خانوا ده‌ها از ثبت نام فرزندشان در مدرسه در شرایط کرونایی است این امری نامطلوب و اجحاف در حق فرزندان است.

معاون آموزش ابتدایی از ارسال بخشنامه ثبت نام پیش دبستانی ها، خبر داد و افزود: بر اساس، تجربه ثبت نام در سال قبل، یکی از چالش هادر این فرآیند، ثبت نام در مدرسه مطلوب و مورد علاقه و چالش دوم مشارکت خانواده‌ها با مدرسه است.

وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد، توسعه مدارس هیئت امنای می‌تواند چالش‌های موجود در زمینه ثبت نام و مشارکت خانواده ها، را کاهش دهد.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: هر چه قدر در فرآیند ثبت نام برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها ارائه دهیم در این زمینه با چالش کمتری روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی برای آموزش و پرورش یک سرمایه اجتماعی است. البته مشکلات سامانه ثبت نام برطرف خواهد شد.

حکیم زاده گفت: در مورد ثبت نام دانش آموز اتباع خارجی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید عمل شود بنابرای باید تلاش کنیم فرصت تحصیلی مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز