خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۶ قطعه زمین به آموزش و پرورش برای رفع کمبود فضاهای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۹۷۲

«توافق نامه» ساخت فضاهای آموزشی و هم افزایی تحقق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران فی ما بین وزرات آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران امضا شد.

به گزارش ایلنا، دومین جلسه «میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران» به ریاست محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری و با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، معاون سازمان املاک و مستغلات شهرداری، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران، معاون اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیران معاونت شهرسازی شهرداری تهران و مدیران اداره کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان تهران به منظور تعیین ساز و کار اجرایی توافق نامه جدید وزارت آموزش و پرورش با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برای تسریع ساخت مدارس در پایتخت برگزار شد. 

در این جلسه «توافق نامه» فی ما بین وزرات آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران به منظور ساخت فضاهای آموزشی و هم افزایی تحقق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران امضا و تصمیماتی جهت اجرای آن اتخاذ شد. 

از مهمترین اهداف این سند می‌توان به فعال شدن ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان در تامین و ساخت فضاهای آموزشی پایتخت با اولویت مناطق دارای سرانه پایین فضاهای آموزشی، همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه شهری تهران و جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و… اشاره کرد. 

محمد سالاری رییس میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران با اشاره به توافقات صورت گرفته فی مابین وزرات آموزش و پروش، شهرداری و شورای شهر تهران گفت: در گام اول قرار شد، شهرداری تهران نسبت به واگذاری ۶ قطعه زمین به آموزش و پرورش شهر تهران اقدام کند تا در یک همکاری مشترک با مشارکت خیرین مدرسه ساز، کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ جبران شود. در گام بعدی شهرداری تهران ۲۰ قطعه زمین را به آموزش و پرورش برای جبران کمبود سرانه‌های آموزشی در شهرتهران واگذار خواهد کرد. 

سالاری ادامه داد: به منظور تسریع در آغاز ساخت مدارس در منطقه ۲۲، اعضای میز خیرین هفته آینده با حضور در منطقه ۲۲، کلنگ احداث حداقل دو مدرسه را در این منطقه به زمین میزنند. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای ارزشمند شورای پنجم شهر تهران توجه به توسعه محلات و کاهش نابرابری‌ها در سطح شهر تهران است، ادامه داد: نابرابری در برخورداری از سرانه‌های آموزشی و فرسودگی برخی مدارس یکی از مشکلات شهر تهران است که در راستای رفع این مشکل نیز تصمیم گرفتیم، شهرداری تهران بخشی از پروژه‌های توسعه محله‌ای را به بازسازی مدارس فرسوده محلات و مرمت مدارس ارزشمند شهر تهران اختصاص دهد. 

وی افزود: در این بخش نیز ۲۲ مدرسه فرسوده در ۲۲ منطقه تهران تحت عنوان «مدرسه شهرداری» نوسازی و مرمت می‌شوند. 

لازم به ذکر است؛ میز خیرین بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شده است و بر اساس ماده هشت توافق نامه، «میز خیرین» شهر تهران موظف است، گزارش اقدامات و میزان تحقق توافق نامه را به صورت شش ماهه گزارش ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز