خبرگزاری کار ایران

تأثیر رعایت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۶۲

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 تأثیر رعایت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات مختلف اعم از مذهبی، فرهنگی، جشنواره‌ها و سایر مراسم را بر انتشار بیماری کرونا تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام وبدا، پاندمی کووید-19 کماکان با سرعتی بی‌سابقه در دنیا در حال گسترش است و کنترل این بیماری نیازمند مداخلات جدی است. با توجه به راه سرایت این بیماری که دستگاه تنفسی است، تجمعات اجتماعی بزرگ می‌توانند انتقال ویروس را تقویت و ظرفیت پاسخگویی کشور درگیر را مختل نمایند.

بر اساس گزارش کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 بررسی متون در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که همه انواع تجمعات اجتماعی نقش مهمی در انتشار بیماری دارند و اکثریت کشورها موافق اعمال محدویت و ممنوعیت تجمع مردم در مکان‌های عمومی نظیر مراکز تفریحی، رستوران ها، سالن‌های ورزشی، اماکن مذهبی، وسایل نقلیه عمومی، مراسم عروسی و عزا، مسافرت ها و شرکت در فستیوال ها، تا زمان کنترل بیماری می باشند. بعضی از مطالعات به بعد روانی این محدودیت‌ها اشاره می‌کنند. از جمله این اقدامات و در خانه ماندن به مدت طولانی منجر به افزایش استرس، اضطراب و افسردگی در بین مردم می شود.

علاوه بر این مطالعات دیگری هم نشان دادند که شرکت در مراسم‌ های مختلفی همچون حج، کنکور و غیره در صورتی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (حفظ فاصله فیزیکی یک و نیم  متر از دیگران، استفاده از ماسک، تعداد محدود و زمان محدود و البته در شرایط غیر بحرانی گسترش بیماری و پیک های آن) باشد، نمی‌تواند منجر به افزایش تعداد موارد بیماری و فاجعه‌ای بزرگ شود. بنابراین در مواردی پیشنهاد شده است که برای تحقق سلامت روحی، جسمی و رفاه اجتماعی، پارک‌های شهری و عمومی به شرط رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نباید شامل این محدودیت‌ها شوند.

گزاره برگ شماره 25 کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به اثر تجمعات در گسترش بیماری کووید-19 در صورت رعایت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز