خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بعد از کرونا کشورها طبقه‌بندی خواهند شد /فوتی‌های کرونایی در موج چهارم یک دوم پیک قبلی بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۹۴

وزیر بهداشت گفت: در آینده خواهیم دید که طبقه‌بندی کشورهای جهان با توجه به مدیریت کرونا، بعد از کرونا اتفاق خواهد افتاد، کشورها هر چه موفق‌تر و کم عارضه‌تر باشند جایگاه بالاتری در فضای بین‌الملل خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سعید نمکی» وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در ایلام ضمن تشکر از نهادهایی که در این روزهای کرونایی وزارت بهداشت را تنها نگذاشتند بیان کرد: در مدیریت کرونا، استان ایلام به خوبی عمل کرد، استانی با محدودیت و شرایط خاصی که داشت و همچنین هم مرزی با استانی که یکی از سهمگین‌ترین ویروس‌ها را تحمل می‌کند، رکورد ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این موضوع را به همکاران خودم و دانشگاه تبریک می‌گویم، همچنین از عزیزانی که یاری رساندند، اگر این همدلی اتفاق نمی‌افتاد، این توفیق در تنهایی صورت نمی‌گرفت.

نمکی افزود: پیک چهارم نتوانست ما را زمین گیر کند و بارها گفتم که اگر کرونا ما را زمین گیر کند این شکست وزارت بهداشت نیست و پیروزی ما هم پیروزی وزارت بهداشت به تنهایی نیست و مدیریت آن آبروی نظام است.

نمکی گفت:  در آینده خواهیم دید که طبقه‌بندی کشورهای جهان با توجه به مدیریت کرونا، بعد از کرونا اتفاق خواهد افتاد، کشورها هر چه موفق‌تر و کم عارضه‌تر باشند جایگاه بالاتری در فضای بین‌الملل خواهند داشت و ما  با توجه به تجربه‌ی ما در دفاع مقدس، در این ایام با محوریت خردمندی رهبری و زحمات رئیس جمهور و دیگران در دستگاه دولتی، مردم نهاد و ... ما در موج چهارم از چند روش برای کنترل شیوع کرونا استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه من زیر ساخت‌هایمان را با هند، پاکستان و افغانستان مقایسه نمی‌کنم، بلکه با انگلیس و فرانسه و آن زیر ساخت مقایسه می‌کنم، افزود: ما می‌دانستیم این پدیده ما را با تخت خالی رو به رو می‌کند، وقتی دیدیم انگلیس با آن نظام قوی که دارد و فرانسه ا آن زیر ساختی که دارد، تسلیم شدند و بیماران در چمن و پشت در بیمارستان بودند، به همکارانم گفتم فعلا بیمار غیر اورژانس پذیرش نکنید و کلینیک‌های سرپایی را گسترس دهید، در تاریخ ۱۰/۱۰ به دانشگاه‌ها نامه زدم که فریب این کاهش آمار را نخورید  بلکه باید سرمایه ملی را ذخیره کنیم.

وی گفت: مراکز موقت بستری برای بیماران در نظر گرفتیم، کمیته‌هایی را برای ترخیص ایجاد کردیم تا مریض‌هایی که حالشان بهتر است به خانه بروند و همه‌ی اینها باعث خالی شدن تخت‌ها شد.

نمکی افزود: این مدل باعث شد که تخت خالی شود و بیمار کرونایی پشت در بیمارستان سرگردان نشود، باید بدانیم که بیمار کرونایی با بیمار اسهال و استفراغی متفاوت است چون به دستگاه نیاز دارد و ۲۵ الی ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به آی‌سی‌یو می‌روند.

وی گفت: همچنین هر بیمار هر دقیقه ۳۵ لیتر اکسیژن نیاز دارد، البته مرگ‌ها یک دوم پیک قبلی شده که یک رکورد برای جمهوری اسلامی در مقابل دیدگانی که منتظر سقوط ما بودند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز