خبرگزاری کار ایران

انتقاد به جدول قطعی برق/نظارت بر روند قیمت‌گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۲۰۲

عضو شورای شهر تهران گفت:مصوبه شورای شهر تهران برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده است و معلوم نیست شرکت‌های اینترنتی بر چه اساسی کرایه‌های خود را حتی تا بیش از ۵۰ درصد در برخی مسیرها افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: دوستان لیستی از ساعت خاموشی‌ها منتشر کردند که اصلا هیچ ارتباطی به ساعت‌های خاموشی ندارد و زمان‌بندی که اعلام کردند اصلا مراعات نمی‌ شود. 

او ادامه داد: لذا به نظر می‌رسد دوستان وزارت نیرو یک وقت‌هایی با مردم شوخی می‌کنند. 

نظری در ادامه با قرائت متن تذکر خود گفت: تذکر امروز من پیرامون افزایش کرایه ناوگان اینترنتی حمل و نقل مسافر در شهر تهران است که عمدتا از سوی دو شرکت اسنپ و تپسی انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید برابر قانون شهرداری‌ها تصویب نرخ کرایه نقدی در سطح شهر بر عهده شورای شهر است. از طرف دیگر اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز مدعی قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی است و وظیفه نظارت آنرا برعهده دارد. 

عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین در توافقنامه‌ای که میان شهرداری تهران و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به امضا رسید این شرکت‌ها موظف شدند چنانچه رقم کرایه آن‌ها از نرخ تاکسی‌های تلفنی بالاتر بود، آنرا به اطلاع مسافران برسانند. متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر تهران بودیم و این درحالی است که مصوبه شورای شهر تهران برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده است و معلوم نیست این شرکت‌ها بر چه اساسی کرایه‌های خود را حتی تا بیش از ۵۰ درصد در برخی مسیرها افزایش داده‌اند. 

نظری اضافه کرد: لذا به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی تذکر می‌دهم که بر روند قیمت‌گذاری و محاسبه کرایه تاکسی‌های اینترنتی توجه و نظارت کامل داشته باشند و اگر افزایش قیمتی بیش از حد مجاز اعمال شده، حتما نسبت برخورد با تخلفات و بازگشت دریافتی مازاد به مسافران اقدام شود. 

او ادامه داد: قاطبه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران با افزایش هزینه‌های زندگی در شهر موافق نبوده و در شرایط فعلی، تمام تلاش ما کاهش فشارهای اقتصادی وارده به مردم است. در مورد تاکسی‌های اینترنتی نیز لازم است به جای افزایش این‌چنینی کرایه خودروها، نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود. چرا که افزایش قیمت‌ها در نهایت منجر به کاهش تعداد مسافران شده و در انتها سود چندانی برای رانندگان نیز درپی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز