خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

طبق مصوبه ستاد کرونا برق مراکز تزریق واکسیناسیون و بیمارستان‌ها ترجیحا نباید قطع شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۲۰۰

جلیل کوهپایه زاده گفت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شد که مراکز تزریق واکسیناسیون و بیمارستان‌ها در زمان قطع برق مورد توجه قرار گیرند تا در این مناطق ترجیحا قطعی برق رخ ندهد.

«جلیل کوهپایه‌زاده» رئیس کمیته بهداشت ستاد انتخابات تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی انتخابات بیان کرد: دو روز گذشته دستورالعمل‌ها را ستاد ملی کرونا برای ستاد انتخابات اعلام کردند که  آنها را دریافت کردیم و جزئیات کامل در آن آمده است که به طور مثال تبلیغات در چه فضایی و با چه فاصله‌ای باشد و جزئیات دیگر که در یک بخشنامه اعلام خواهد شد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خطر خراب شدن واکسن‌های کرونا در شرایط قطعی برق، ادامه داد: در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شد که مراکز تزریق واکسیناسیون و بیمارستان‌ها در زمان قطع برق مورد توجه قرار گیرند تا در این مناطق ترجیحا قطعی برق رخ ندهد.

کوهپایه زاده افزود: همچنین اگر قرار به قطع برق این مراکز بود، حتما با آمادگی قبلی انجام شود تا بتوان تمهیداتی را برای این موضوع در نظر گرفت.

کوهپایه‌زاده در مورد شرایط نگهداری واکسن کرونا، افزود: واکسن‌های وارداتی کرونا، معمولا بین منفی ۲ تا ۸ درجه نگهداری می‌شوند، البته واکسن اسپوتنیک به دمای منفی ۱۸ تا ۲۰ درجه نیاز دارد و در این دما قابل نگهداری است.

وی در مورد خطر قطعی برق در بیمارستان برای بیماران گفت: این موضوع هم در ستاد مطرح شد، البته اکثر بیمارستان‌ها دارای ژنراتور برق هستند و برق اضطراری دارند، در هر حال تصویب شد تا نسبت به برق بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مراکز واکسیناسیون کنترل بیشتری شود و وزارت نیرو تاکید بیشتری بر این امر داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در هفته‌ی جاری، بیان کرد: شرایط فوتی و بستری نسبت به هفته‌ی قبل با کاهش مواجه است، ولی مراجعات سرپایی دو روز گذشته مقداری افزایش پیدا کرد که امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند. 

وی ادامه داد: به هر حال با وجود تعطیلات پیش رو و شرایط موجود، باید این روند کاهشی که وجود دارد را به درستی کنترل کنیم، چون شرایط کاملا شکننده است، اگر مردم رعایت نکنند دوباره با افزایش شیوع مواجه خواهیم شد.

کوهپایه زاده در پایان افزود: در این وضعیت هم با توجه به ویروس‌هایی که ممکن است، در جامعه باشد و مقاومت مردم نیز نسبت به آنها کمتر شده، رعایت نکردن پروتکل‌ها اثرات مخربی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز