خبرگزاری کار ایران

برای ماموریت تامین نظم و امنیت انتخابات آماده‌ایم/تاکید بر رعایت مرزهای "قانون" و "اخلاق" در انتخابات پیش‌رو

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۱۳۹

جانشین فرمانده ناجا با اعلام آمادگی نیروی انتظامی برای تامین نظم و امنیت انتخابات تاکید کرد: ما بر ماموریت خود اشرافیت کامل داریم و هر کسی با امنیت و آرامش مردم بازی کند، حتما پاسخ محکمی خواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار " قاسم رضایی" در کمیسیون برنامه ریزی برای تامین امنیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" درود و رحمت می فرستیم و برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه شورای عالی امنیت کشور، تامین نظم و امنیت انتخابات به نیروی انتظامی واگذار شده است، افزود: انجام این ماموریت عظیم و در نوع خود کم نظیر برای نیروی انتظامی افتخار بزرگی است و تلاش خواهیم کرد که این ماموریت را نیز به نحو احسن انجام دهیم و در راستای تحقق این مهم از ماه ها پیش برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته است.

 مشارکت حداکثری

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: قطعا مردم در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری خواهند داشت و انتخابات پرشوری برگزار می شود و حضور و مشارکت پر"شور" و "شعور" مردم در انتخابات، پاسخ محکمی به استکبار است.

 انتخاباتی امن

سردار رضایی با تاکید بر اینکه براساس برآوردهای اطلاعاتی ـ اجتماعی بر ماموریت تامین نظم و امنیت انتخابات اشرافیت کامل داریم، یادآور شد: قطعا نیروهای پلیس علاوه بر حضور و مشارکت صد در صدی و حداکثری در انتخابات پیش رو به همراه خانواده هایشان، بسترهای لازم را برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم خواهند کرد.

 ناجا ؛ هوشمند

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی "هوشمند " است، به دغدغه های مردم درباره مبارزه با سرقت، مقابله با مواد مخدر، برخورد جدی با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در فضای  حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در تمام ایام سال بر مبنای قانون، وظایف ذاتی و قانونی خود را از برخورد جدی با هنجارشکنان، قانون شکنان، سارقان، مخلان امنیت اقتصادی، برهم زنندگان نظم و امنیت تا تسهیل و مدیریت ترافیکی و ارائه خدمات مطلوب به مردم را به جد دنبال می کند و  نیروهای پلیس در عمل به وظایف قانونی، شرعی و اخلاقی خود لحظه ای درنگ و تأمل نمی کنند.

 ماموریت ها را بر زمین نمی گذاریم

 وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، ماموریت های جدیدی به نیروی انتظامی محول شد، مطرح کرد: در این ایام نیز علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی خود، بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کردیم و واگذاری ماموریت های مرتبط با شیوع ویروس کرونا باعث نشد که وظایف قانونی و ذاتی پلیس را بر زمین بگذاریم.

سردار رضایی اضافه کرد: در ایامی که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، با تشدید اقدامات مقابله ای برای برخورد با مخلان نظم و امنیت، تلاش مان را برای تامین نظم و امنیت انتخابات افزون و متمرکز می کنیم و ان شاء الله در این ماموریت هم نیز شاهد رضایتمندی حداکثری مردم باشیم.

وی تاکید کرد: قطعا با هر فردی که مخل امنیت باشد و یا در صدد هنجارشکنی و قانون شکنی باشد، برخورد می کنیم.

  " امنیت بخشی" و " آرام سازی "

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه منش و روح حاکم بر مدیریت انتظامی کشور، "امنیت بخشی" به جامعه و "آرام سازی" فضا است، تصریح کرد: معتقدیم که تلاش برای امنیت روزافزون مردم، باعث " امیدبخشی" به جامعه می شود و در کنار اینکه با تامین نظم و امنیت حداکثری در کشور، روح امید تزریق می شود، بلکه اعتماد به حکومت و نظام بالا می رود.

 تجربه گرانبها

وی با بیان اینکه تلاش پلیس تامین فضای امن برای انتخابات پیش رو است، تصریح کرد: در راستای صیانت از امنیت شعب اخذ رأی ، صندوق آراء و ... برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و باید بگویم نیروی انتظامی امروز با تجربه گرانبهایی که ادوار گذشته در تأمین امنیت انتخابات دارد، هیچ دغدغه ای برای نظم و امنیت انتخابات پیش رو ندارد و نیروهای پلیس از صف تا ستاد در راستای برگزاری انتخاباتی امن توجیه هستند.

سردار رضایی ادامه داد: براساس تصویب و تأیید ستاد کل نیروهای مسلح و هماهنگی با سپاه و بسیج، به منظور تأمین نظم و امنیت انتخابات به ویژه در موضوع حفاظت از شعب و صندوق های اخذ رای، از نیروهای آموزش دیده و با تجربه بسیج نیز کمک و همکاری خواهیم گرفت.

این مقام ارشد انتظامی اردوکشی، هنجارشکنی، قانون شکنی، برگزاری تجمعات غیرقانونی به منظور برهم زدن نظم و امنیت جامعه را از خطوط قرمز پلیس بر شمرد و تاکید کرد:صیانت از نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و اجازه نمی دهیم که افرادی در این ایام به بهانه های مختلف به اموال حقیقی و حقوقی افراد و جامعه خسارتی تحمیل کنند.

 حمایت مردمی

سردار رضایی با اشاره به پشتیبانی های همیشگی های مردم از نیروی انتظامی یادآور شد: بالاترین سرمایه پلیس پشتوانه و حمایت های مردمی است، لذا امروز در صددیم در راستای انجام ماموریت خطیر تامین نظم و امنیت انتخابات نیز، طرح های خود را  در راستای استقرار، آرایش و گسترش نیروها متناسب با شعب اخذ رأی به روز کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی گستره ای از مرز تا مرکز دارد، یادآور شد: در ماموریت خطیر تامین نظم و امنیت انتخابات همه رده های پلیس از سرپنجه ها و کلانتری ها تا راهور، مرزبانی و ... مسئولیت دارند و در این ایام نیز مراقبت های لازم در خصوص کنترل ترددها در مرز صورت می گیرد.

ماموریت ها تعطیل بردار نیست

وی با بیان اینکه ماموریت های پلیس تعطیل بردار نیست، یادآور شد: در مقابل کسانی که بخواهند در مقابل قانون بایستند و فتنه گری کنند، حق و حقوق مردم را زیر پا بگذارند نیز مماشات نمی کنیم و در مقابل چنین افرادی محافظه کاری نخواهیم داشت، بلکه در مقابلشان قد علم می کنیم و اجازه نمی دهیم که نظم و امنیت کشور را هدف بگیرند.

سردار رضایی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل نیروی انتظامی، به کارکرد قرارگاه انتظامی امام علی (ع) اشاره و بیان کرد: خوشبختانه به منظور همپوشانی برای اجرای ماموریت ها،  این اختیار برای ناجا وجود دارد که می توانیم علاوه بر بهره مندی از توان انتظامی، از توان سایر دستگاه ها نیز بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه الحمدلله در ادوار گذشته تجربه مطلوبی در تامین نظم و امنیت انتخابات داریم، خاطر نشان کرد: دغدغه ای در حوزه انتظامی و امنیتی در زمان تبلیغات کاندیداها، برگزاری انتخابات، شمارش آراء و ... نخواهیم داشت.

 توصیه به کاندیدا

این مقام ارشد انتظامی در توصیه ای مطرح کرد: به کسانی که احساس تکلیف کردند تا در انتخابات پیش رو جزء کاندیدا باشند یا در طیف طرفداران یک کاندیدا فعالیت کنند توصیه می کنم که حد و مرز "اخلاق" و "قانون" را رعایت و برای کشور هزینه درست نکنند.

وی با اشاره به تلاش شیطان بزرگ آمریکا و ایادیش ، معاندان، مزدوران داخلی و خارجی که در صدد برهم زدن امنیت و آرامش کشور هستند، ادامه داد: به این افراد هشدار می دهم که بدانند ما بر ماموریت خود اشرافیت کامل داریم و با امنیت و آرامش مردم بازی نکنند که حتما در صورت وقوع این اتفاق هم ما پاسخ محکمی خواهیم داد و حتما ملت با حضور حداکثری و انتخاب فردی اصلح که بتواند پیرو راه امام (ره)، شهدا باشد و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت کند، پاسخ دندان شکنی خواهند داد.

سردار رضایی اضافه کرد: این انتخابات نیز یکی از مقاطع تاریخی کشور است که می تواند شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کند و نیروی انتظامی افتخارش این است که در آبیاری این شجره طیبه سهم بزرگ و بی بدیلی دارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری "مدظله العالی" مبنی بر اینکه مردم امروز اقتدار و رأفت را توامان در نیروی انتظامی می بینند، یادآور شد: برای صیانت از نظم و امنیت کشور و آرامش مردم تا پای جان پیش می رویم و به هیچ کس اجازه نمی دهیم که بر این سرمایه بزرگ کشور خدشه ای وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز