خبرگزاری کار ایران

در کارگروه همکاری‌های آکادمیک ایران و اتریش صورت می‌گیرد؛

بررسی افق همکاری‌های مشترک دانشگاهی و پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۸۸

سومین نشست کارگروه همکاری‌های آکادمیک، تحقیقات و آموزش عالی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نشست با حضور حسین سالارآملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی و همتای اتریشی وی باربارا ویتگروبر، مدیر کل تحقیقات علمی و روابط بین المللی وزارت آموزش، علوم و تحقیقات فدرال اتریش به عنوان روسای دو هیئت ایرانی و اتریشی برگزار خواهد شد و نمایندگان دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی و تعاملات بین‌المللی با فدرال اتریش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از محققان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دو کشورنیز حضور خواهند داشت.

در این نشست، سیاستگزاری و برنامه ریزی‌های کلان بر اساس نقشه راه همکاری‌های دو کشور متناسب با راهبردهای توسعه علوم و پژوهش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزشپزشکی به شیوه‌ای هماهنگ، پویا وآینده نگر تبیین خواهد شد.

همچنین با حضور دکتر کالیچه، مدیر کل اجرایی آژانس بین المللی آموزش و بین المللی‌سازی فدرال اتریش (OeAD) دراین نشست؛ برنامه همکاری‌های پژوهشی ایران و اتریش تحت عنوان (IMPULSE Iran-Austria) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پیش بینی شده است در نشست کار گروه همکاری‌های مشترک دو کشور، دو تن از پژوهشگران موفق طرح‌های پژوهشی دو کشور از دانشگاه‌های اینسبروگ و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گزارشی از وضعیت همکاری و اجرای پروژه‌های خود ارائه نمایند.

گفتنی است در این نشست، گزارشی از شیوه‌ها و فرآیندهایی که در اجرای برنامه موفق همکاری‌های پژوهشی IMPULSE از سوی دو کشور به کار گرفته شده است، توسط نمایندگان ایرانی و اتریشی شرکت کننده در نشست ارائه خواهد شد تا بر همین اساس، تداوم و اجرای مرحله آتی همکاری‌های پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح مدیریت و اجرای آن در همکاری‌های بین‌المللی پژوهشی از سوی ایران و اتریش ترسیم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز